بانک اطلاعاتی موزه‌های آذربایجان غربی در حال تکمیل است

ارومیه- رئیس موزه‌های آذربایجان غربی از راه‌اندازی و ایجاد بانک اطلاعاتی از اموال فرهنگی، تاریخی و هنری در موزه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل رستم‌پور در این زمینه گفت: در راستای تکمیل این بانک اطلاعاتی، گروهی از کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به مدت یک هفته در موزه مردم شناسی ارومیه مستقر شده و اموال آن موزه را کارشناسی کردند.

وی افزود: این اقدام در چارچوب دستورالعمل‌ها و ضوابط مربوطه و همچنین برنامه‌ریزی و نظارت بر ورود اموال فرهنگی، تاریخی و هنری، از جمله خرید، هدایا، گمرکات، قاچاق حفريات باستان‌شناسی، کشفیات اتفاقی و توزیع آن بین موزه‌ها انجام می‌شود.

رستم‌پور با بیان اینکه این طرح برای تمامی موزه‌های استان نیز اجرا خواهد شد، گفت: در دو ماه ابتدایی سال جاری، ۵۶ هزار نفر از موزه‌های آذربایجان غربی بازدید کرده‌اند که این تعداد در مقایسه با کل بازدیدکنندگان سال گذشته، رشدی قابل توجه را نشان می‌دهد.

رئیس موزه‌های آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: کاخ موزه باغچه جوق، موزه مردم شناسی ارومیه، سایت موزه تخت سلیمان تکاب و سایت موزه قره کلیسای چالدران در سال جاری بیشترین بازدیدکننده را داشته‌اند.

وی در پایان از مطالعه و بررسی برنامه‌های ساختمانی موزه‌های اشنویه، صلح سردشت، بوکان، میاندوآب و سایت موزه جنگ چالدران خبر داد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *