تردد حدود ۷۸۹ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی؛ افزایش ۲۰ درصدی در دو ماهه نخست سال

ارومیه – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش ۲۰.۶۲ درصدی تردد مسافران از پایانه‌های مرزی استان در دو ماهه نخست سال جاری خبر داد.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت، ۷۸۸ هزار و ۸۰۹ مسافر از طریق پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از پایانه‌های مرزی کشور در استان آذربایجان غربی واقع شده است، افزود: امکانات این پایانه‌ها جهت تسهیل و تسریع تردد مسافران افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به تفکیک تردد مسافران، گفت: ۵۷۴ هزار و ۸۷۶ نفر از این مسافران ایرانی و ۲۱۳ هزار نفر تبعه خارجی بوده‌اند.

دست‌نشان همچنین از پایانه مرزی بازرگان با بیش از ۲۴۴ هزار تردد به عنوان پرترددترین پایانه مرزی استان در این مدت نام برد. پایانه‌های مرزی رازی و سرو با به ترتیب ۲۲۸ هزار و ۷۶۴ و ۱۶۳ هزار تردد در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

وی در خصوص ناوگان حمل و نقل مسافری در این پایانه‌ها، گفت: در دو ماهه نخست سال جاری، ۲ هزار و ۲۸۶ دستگاه اتوبوس اقدام به جابجایی مسافران از پایانه‌های مرزی استان کرده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۱۵۵ دستگاه به کشور وارد و یک هزار و ۱۳۱ دستگاه از کشور خارج شده‌اند.

این آمار نشان‌دهنده رونق گردشگری و تبادلات تجاری در استان آذربایجان غربی و از سوی دیگر، ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و خدمات در پایانه‌های مرزی این استان است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *