تسریع در احداث آزادراه ارومیه – تبریز

امام جمعه ارومیه: آزادراه ارومیه – تبریز برای استان اهمیت قابل توجهی دارد و باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، در دیدار با سرپرست اداره کل و مدیران راه و شهرسازی استان، با اشاره به اهمیت منطقه‌ای و جغرافیایی آزادراه ارومیه – تبریز، تسریع در احداث این پروژه ملی را خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد: احداث این آزادراه نقش مهمی در توسعه اقتصادی و گردشگری استان ایفا خواهد کرد و موجب تسهیل در تردد مردم و حمل و نقل کالا خواهد شد.

ساماندهی بافت فرسوده ارومیه

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود به یکی از مهمترین مشکلات استان، به ویژه شهر ارومیه، اشاره کرد و گفت: بافت فرسوده شهری مشکل بزرگی است که باید برای ساماندهی آن اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه ساماندهی بافت فرسوده در ایجاد جذابیت بصری و توسعه سرمایه گذاری برای فعالیت‌های اقتصادی اهمیت بسزایی دارد، اظهار امیدواری کرد: با تلاش مسئولان و همکاری مردم، شاهد ساماندهی این مناطق و ارتقای کیفیت زندگی ساکنین آن باشیم.

گزارشی از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

در این دیدار، رسول عطایی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل ارائه کرد.

وی با اشاره به وظایف شرعی و قانونی کارگزاران در توسعه مسکن، گفت: در استان آذربایجان‌غربی بیش از ۱۳۵ هزار قطعه زمین با کاربری مسکونی برای احداث واحدهای مسکونی تامین شده است.

عطایی افزود: در حال حاضر 18 هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و برای 12 هزار واحد مسکونی دیگر نیز پروانه ساخت صادر شده است.

تلاش برای تسهیل در امر مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه احداث واحدهای مسکونی با کیفیت و مقاوم در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همت تمامی دست‌اندرکاران، شاهد رفع مشکل مسکن در استان باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *