تشدید بارش ها در روزهای پایانی سال


در روزهای پایانی سال، آذربایجان غربی شاهد تغییرات جوی قابل توجهی خواهد بود. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان، یک سامانه بارشی قوی در حال نزدیک شدن به منطقه است که پیامد آن افزایش بارش باران، برف و حتی تگرگ در برخی نقاط خواهد بود.

پیش‌بینی شرایط جوی

مهدی صابری، رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی، اطلاعاتی درباره وضعیت جوی پیش‌رو ارائه داد. وی اعلام کرد که از روز دوشنبه، شاهد فعالیت این سامانه بارشی خواهیم بود که تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت. این بارش‌ها ممکن است در برخی مناطق همراه با رعد و برق و تگرگ باشد.

احتیاط‌های لازم

با توجه به شدت بارش‌ها، اداره کل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه داده‌اند تا خسارات احتمالی به حداقل برسد. شهروندان و دستگاه‌های اجرایی باید موارد ایمنی را به کار ببندند و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

تمرکز بارش‌ها و کاهش دما

طبق گفته صابری، تمرکز بارندگی‌ها بیشتر در مرکز و جنوب استان خواهد بود. همچنین، در روزهای پیش رو شاهد کاهش نسبی دما در استان خواهیم بود که این امر می‌تواند به کاهش دید در جاده‌ها و مه گرفتگی منجر شود.

دمای هوای استان

دمای هوا در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته بین منفی یک تا مثبت ۱۶ درجه سانتی گراد نوسان داشته است. شهر خوی با ثبت دمای ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر، گرم‌ترین نقطه استان در این بازه زمانی بوده است.

نتیجه‌گیری

شهروندان آذربایجان غربی باید برای مواجهه با شرایط جوی پیش‌رو آماده باشند و توصیه‌های ایمنی ارائه شده توسط اداره کل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران را جدی بگیرند. با اتخاذ تدابیر مناسب، می‌توان از بروز خسارات جلوگیری کرد و نوروزی امن و آرام را سپری نمود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *