خبر خوب از خوی: تولد 3 قلو در نخستین زایمان یک مادر جوان!

یک مادر جوان در خوی در نخستین زایمان خود صاحب 3 قلو، یک دختر و دو پسر، شد.

به گزارش خبرنگاران، حال عمومی مادر و 3 قلوها خوب است، اما برای مراقبت‌های بیشتر و تغذیه مناسب، به بخش ویژه نوزادان منتقل شده‌اند.

دکتر حمیدرضا عمرانی، معاون درمانی دانشکده علوم پزشکی خوی، در این خصوص گفت: “به مادر و نوزادان بر اساس قانون جوانی جمعیت، خدمات ویژه و رایگان در بیمارستان ارائه می‌شود.”

پدر و مادر این نوزادان از تولد 3 قلوها ابراز خوشحالی کرده و معتقدند که خداوند با این هدیه، رزق و روزی آنها را نیز تامین خواهد کرد. با این حال، آنها برای تامین نیازهای فرزندانشان به کمک مسئولان نیاز دارند.

گفتنی است که از ابتدای سال جاری، 15 مورد دوقلو زایی، 1 مورد 4 قلو زایی و 1 مورد 3 قلو زایی در بخش زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) خوی به ثبت رسیده است.

همچنین با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در دانشکده علوم پزشکی خوی در سال گذشته، گام‌های بلندی در زمینه فرزندآوری زوج‌های نابارور برداشته شده است.

دکتر حبیب‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی، در این خصوص گفت: “با راه اندازی این مرکز در یک سال گذشته، بیش از 1000 زوج نابارور در این شهرستان شناسایی شده‌اند که 22 زوج از آنها در حال حاضر دوران بارداری را سپری می‌کنند.”

وی همچنین از افزایش آمار تولد در شهرستان خوی خبر داد و گفت: “در سال گذشته 5286 مورد تولد در این شهرستان ثبت شده که نسبت به سال قبل 78 مورد افزایش داشته است.”

دکتر حبیب‌زاده در ادامه افزود: “از ابتدای امسال نیز 860 مورد تولد در بخش زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) خوی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد خوبی را نشان می‌دهد.”

این خبر مسرت‌بخش، بار دیگر نشان‌دهنده توجه و اهتمام نظام جمهوری اسلامی به موضوع فرزندآوری و حمایت از خانواده است. امیدواریم با تداوم این اقدامات، شاهد افزایش نرخ باروری و پویایی هر چه بیشتر جامعه باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *