پلی آلومینیوم کلراید به زودی در پتروشیمی ارومیه تولید می‌شود

خبر خوش برای صنعت پتروشیمی کشور: به زودی شاهد تولید پلی آلومینیوم کلراید در پتروشیمی ارومیه خواهیم بود.

مرتضی شاه‌میرزایی، مدیرعامل پتروشیمی کشور، در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برای رفع چالش‌ها و تقویت این صنعت، اظهار داشت: “خوشبختانه در این دولت شاهد اتفاقات خوبی در پتروشیمی بوده‌ایم و در سطوح مختلف و در نقاط آسیب‌پذیر سعی کرده‌ایم ضعف‌ها را برطرف کنیم و ابتکار عمل را به دست بگیریم.”

وی در خصوص وضعیت صنعت پتروشیمی در استان آذربایجان غربی نیز گفت: “در حال حاضر پتروشیمی ارومیه با ظرفیت 190 هزار تن در سال به تولید سولفات آلومینیوم، سولفات پتاسیوم، اسید کلریدریک و اسید سولفوریک می‌پردازد. این محصولات علاوه بر تامین نیاز داخل، به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شوند.”

شاه‌میرزایی خبر مهمی نیز برای صنعت پتروشیمی کشور داشت: “به زودی تولید محصول پلی‌آلومینیوم کلراید با ظرفیت 20 هزار تن در سال در این واحد پتروشیمی آغاز خواهد شد. این محصول در حوزه بسته‌بندی کمک شایانی به پتروشیمی کشور می‌کند.”

تولید پلی‌آلومینیوم کلراید در داخل کشور، علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، زمینه اشتغال‌زایی و رونق هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی را فراهم خواهد کرد.

این خبر مسرت‌بخش، بار دیگر تعهد دولت سیزدهم به توسعه و تقویت بخش‌های مختلف صنعتی، به خصوص صنعت پتروشیمی را نشان می‌دهد.

امیدواریم با تلاش و همت مسئولان و فعالان این عرصه، شاهد پیشرفت‌های روزافزون صنعت پتروشیمی کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *