جشنواره بزرگ ریاضیدان جوان تکاب: نبرد هوش و ذکاوت بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز

بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز تکابی در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در بزرگ‌ترین ماراتن ریاضی شهرستان شرکت کردند و با یکدیگر به رقابت علمی پرداختند.

سومین جشنواره بزرگ ریاضیدان جوان تکاب با حضور پرشور این دانش‌آموزان علاقمند به علم ریاضی در این شهرستان برگزار شد و فرصتی برای محک زدن استعدادها و توانایی‌های آنها در این رشته‌ی علمی فراهم کرد.

جلال برخورداری، مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی امام صادق (ع) تکاب، در گفتگو با خبرنگاران، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد انگیزه و رقابت علمی سالم در بین دانش‌آموزان و شناسایی استعدادهای برتر علم ریاضی در شهرستان عنوان کرد.

دبیر جشنواره بزرگ ریاضیدان جوان تکاب نیز با اشاره به اهمیت این درس در دوران تحصیلی و آینده‌ی دانش‌آموزان، اظهار داشت: “هدف اصلی برگزاری این جشنواره ایجاد انگیزه و علاقه در بین دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، شناسایی استعدادهای برتر در درس ریاضی و نهایتا هدایت و تشویق دانش‌آموزان مستعد به ادامه تحصیل در رشته علم ریاضی است.”

وی در ادامه افزود: “خوشبختانه برای سومین سال متوالی این رقابت علمی با استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان و اولیای محترم روبرو شده است که نشان‌دهنده‌ی اهمیت این درس و جایگاه آن در بین خانواده‌ها و جامعه است.”

جشنواره بزرگ ریاضیدان جوان تکاب فرصتی ارزشمند برای دانش‌آموزان این شهرستان بود تا ضمن محک زدن توانایی‌های خود در حل مسائل ریاضی، با یکدیگر به رقابت بپردازند و از تجربیات و آموخته‌های خود تبادل نظر کنند. بدون شک برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در افزایش علاقه دانش‌آموزان به علم ریاضی، ارتقای سطح علمی آنها و پرورش استعدادهای درخشان در این رشته نقش بسزایی داشته باشد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *