جشنواره داستان کوتاه «شهر من سلماس» با معرفی برگزیدگان به پایان رسید

آئین اختتامیه جشنواره داستان کوتاه «شهر من سلماس» با حضور مسئولین استانی، شهرستانی، نویسندگان، شاعران و فعالان فرهنگی در سالن جلسات فرمانداری سلماس برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام طباطبایی، امام جمعه سلماس، با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) گفت: آشنایی جوانان با فرهنگ و تاریخ خود در تقویت حس وطن‌دوستی آنها نقش بسزایی دارد و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.

اکبر جسوری، نماینده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، با اشاره به غنای تاریخی و فرهنگی سلماس، اظهار داشت: انعکاس این تاریخ غنی در قالب داستان کوتاه، کاری دشوار است و شرکت‌کنندگان در این جشنواره با استعداد خود توانسته‌اند گوشه‌ای از تاریخ سلماس را به تصویر بکشند.

جشنواره داستان کوتاه «شهر من سلماس» در دو زبان فارسی و ترکی با محوریت اصلی زلزله سال ۱۳۰۹ و سایر وقایع تاریخی این شهرستان برگزار شد. از میان ۲۲ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، آثار اسما غفاری، دلوین اطمانی و ساره موسوی به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شدند.

همچنین اثر ماهنی موفقی با عنوان «درخت انار» به عنوان اثر برتر در بخش نوجوانان انتخاب شد و از آثار مینا کریمی و محمود تاری وردی پور نیز تقدیر به عمل آمد.

اهداف اصلی این جشنواره، توجه به تاریخچه شهر سلماس، کشف استعدادها و پرورش نویسندگی افراد بود. در خلال برگزاری این جشنواره، نشست‌های تخصصی با حضور نویسندگان و تاریخ‌پژوهان سلماسی در خصوص تاریخچه این شهرستان برگزار شد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *