حکم ابتکاری در اشنویه: تهیه اقلام ضروری برای کودکان بی‌سرپرست جایگزین حبس شد

ارومیه: در اقدامی ابتکاری و انسان‌دوستانه، دادگاه کیفری ۲ شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی، حبس یک فرد را به تهیه اقلام ضروری برای کودکان بی‌سرپرست و معلولان تبدیل کرد. این حکم جایگزین در راستای کاهش جمعیت کیفری و ارائه خدمات عام‌المنفعه به نیازمندان صادر شده است.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به شرایط قانونی، متهم این پرونده به جای تحمل حبس تعزیری، مکلف به تهیه موارد زیر شد:

  • ۱۸ بسته تشک مواج برای استفاده معلولان زخم بستری
  • ۱۵۰ بسته پوشینه بیماران
  • یک دستگاه جاروبرقی
  • تجهیز کتابخانه، البسه ورزشی و تحصیلی برای کودکان بی‌سرپرست امید زندگی

ارزش کل این اقلام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. اجرای این حکم جایگزین حبس تحت نظارت اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی به عنوان نهاد پذیرنده انجام خواهد شد.

عتباتی در ادامه با تاکید بر رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرایم سبک، خاطرنشان کرد: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، ارائه خدمات عام‌المنفعه به نیازمندان و جبران خسارات وارده به جامعه از طریق مجازات‌های جایگزین حبس، از جمله اهداف اصلی دستگاه قضایی در استان است.

این اقدام ابتکاری دادگاه اشنویه، نمونه‌ای بارز از تلاش دستگاه قضایی برای جایگزینی مجازات‌های حبس با اقدامات سازنده و عام‌المنفعه است. بدون شک، این حکم علاوه بر کمک به نیازمندان، زمینه‌های بازگشت مجدد فرد خاطی به جامعه را نیز فراهم خواهد کرد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *