دانشگاه ارومیه با 8 فناوری در نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی کشاورزی ترکیه حاضر شد

ارومیه – دانشگاه ارومیه در راستای توسعه دیپلماسی علمی خود، با 8 فناوری تولید شده در این دانشگاه، در اولین نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی کشاورزی که در دانشگاه آنکارا برگزار شد، حضور یافت.

این نمایشگاه که با حضور بیش از 100 شرکت، صنعت، استارتاپ و دانشگاه از ترکیه و دیگر کشورها در روزهای 24 تا 26 اردیبهشت برگزار شد، فرصتی برای دانشگاه ارومیه بود تا دستاوردهای خود در حوزه کشاورزی را به معرض دید ذینفعان و سرمایه‌گذاران قرار دهد.

در این نمایشگاه، 8 فناوری تولید شده توسط اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه در حوزه کشاورزی که قابلیت تجاری‌سازی شدن را دارند، به نمایش گذاشته شد.

این فناوری‌ها شامل:

  • سیستم‌های نوآورانه آبیاری
  • روش‌های جدید فرآوری مواد غذایی
  • ماشین‌آلات کشاورزی مدرن
  • بذرهای اصلاح‌شده
  • حشره‌کش‌های زیستی
  • کودهای ارگانیک
  • نرم‌افزارهای مدیریت کشاورزی

حضور دانشگاه ارومیه در این نمایشگاه، دستاوردهای علمی و تحقیقاتی این دانشگاه را در سطح بین‌المللی به نمایش گذاشت و فرصت‌های جدیدی برای همکاری‌های علمی و تبادل دانش با سایر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فراهم کرد.

دکتر احمد علیجانپور، رئیس دانشگاه ارومیه در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه با وزیر کشاورزی کشور ترکیه نیز دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، طرفین در مورد زمینه‌های همکاری‌های مشترک در حوزه کشاورزی، از جمله تبادل دانشجو و استاد، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و توسعه فناوری‌های نوین کشاورزی بحث و تبادل نظر کردند.

حضور دانشگاه ارومیه در نمایشگاه‌های بین‌المللی، گامی مهم در راستای تحقق اهداف این دانشگاه در زمینه بین‌المللی‌سازی و توسعه همکاری‌های علمی با سایر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در سطح جهان است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *