در شب ولادت امام رضا (ع)، ۲۴۱ زندانی جرایم غیر عمد و محکومین مالی آذربایجان غربی آزاد شدند

ارومیه – 31 اردیبهشت 1403: در شب میلاد پربرکت امام رضا (ع) و در راستای پویش کریمانه، 241 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و محکومین مالی آذربایجان غربی با همت خیرین و کمک‌های ستاد دیه استان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این مراسم که در محل مسجد امام خمینی (ره) گلباد ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: آزادی این زندانیان که غالباً سرپرست خانوار بوده و به دلیل مشکلات معیشتی گرفتار زندان شده بودند، یک کار خیر و ارزشمند در جهت گره‌گشایی از مشکلات این افراد دردمند است.

ناصر عتباتی با تقدیر از مردم خیر و نیکوکار استان که در این امر خداپسندانه مشارکت داشتند، گفت: شهروندان آذربایجان غربی همواره در انجام کارهای خیر پیشگام بوده و در کنار دستگاه قضایی و اداره کل زندان‌ها برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی و همچنین حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند یاری می‌رسانند.

وی با تأکید بر نگاه انسانی و سازنده به مقوله زندان در جامعه اسلامی، افزود: مردم و مسئولان در قبال نیازمندی‌های زندانی و خانواده او احساس مسئولیت می‌کنند و در جهت رفع مشکلات آنها تلاش می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: اگر کمک‌های مردم نوع‌دوست و خیرین استان در زمینه زندان‌ها نبود، مدیریت این امر به نحو مطلوب امکان‌پذیر نمی‌شد.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از آزادی‌های جرایم غیر عمد و مالی در پویش کریمانه، اظهار داشت: در مرحله اول این پویش که از عید فطر امسال آغاز شده بود، 86 نفر و در مرحله دوم 241 نفر از مددجویان نیازمند جرایم غیر عمد زندان‌های استان آزاد شدند. وی افزود: این آزادی‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

حضور خادمین حرم مطهر رضوی در این مراسم و مداحی یکی از خادمین حرم، معنویت خاصی به این آیین آزادی زندانیان بخشید.

گفتنی است در این مراسم که با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از خیرین و مردم نیکوکار برگزار شد، حکم آزادی 14 نفر از این محکومان به صورت نمادین توسط دکتر عتباتی به آنان اعطا شد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *