ذخیره آب سدهای آذربایجان‌غربی 9 درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش 9 درصدی ذخیره آب سدهای این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رستگاری با بیان اینکه هم‌اکنون حجم آب پشت سدهای استان به 1 میلیارد و 383 میلیون مترمکعب رسیده است، اظهار کرد: این میزان 71 درصد حجم نرمال سدها را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به بارش‌های مطلوب سال آبی جاری، افزود: امسال 111 میلیون مترمکعب آب بیشتر از سال گذشته در سدهای استان ذخیره شده است.

رستگاری با بیان اینکه سد بوکان با 651 میلیون مترمکعب، سد مهاباد با 161 میلیون مترمکعب، سد آغ‌چای چایپاره با 125 میلیون مترمکعب و سد شهرچای ارومیه با 114 میلیون مترمکعب، بیشترین حجم آب را در اختیار دارند، گفت: این میزان نزدیک به 76 درصد کل آب‌های موجود در سدهای 14 گانه استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت سدهای دیگر استان، اظهار کرد: از 14 سد فعال استان، آب پشت 9 سد بیشتر از سال گذشته، یک سد مشابه پارسال و 4 سد کمتر از سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با وجود بارش‌های خوب، همچنان با مشکل کمبود آب در استان به ویژه حوضه دریاچه ارومیه مواجه هستیم، از مردم خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

رستگاری با اشاره به وجود 15 سد در استان با حجم مخزنی بیش از 2 میلیارد مترمکعب، گفت: امسال 11 سد در استان سرریز داشته است.

افزایش ذخیره آب سدهای آذربایجان‌غربی در حالی است که سال گذشته به دلیل خشکسالی، ذخیره آب در سدهای این استان به شدت کاهش یافته بود.

این امر نویدبخش روزهای پرآبی برای استان و امیدواری به رفع مشکل کمبود آب در منطقه است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *