رشد 18 درصدی صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی در آذربایجان‌غربی

ارومیه- معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از صدور 34 پروانه بهره‌برداری صنعتی در دو ماهه اول سال 1403 در استان خبر داد.

احسان جوی با اشاره به اشتغال 977 نفر در صنعت استان با صدور این پروانه‌ها، گفت: شاهد رشد 18 درصدی در صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی بیش از 5 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است، افزود: با ورود این واحدها به چرخه تولید، زمینه اشتغال مستقیم برای 977 نفر در استان فراهم شده است.

جوی همچنین از صدور 152 فقره جواز تأسیس برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در استان در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل و راه‌اندازی این واحدها بیش از 62 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شود و با بهره‌برداری از آنها، زمینه اشتغال مستقیم برای 4 هزار و 317 نفر فراهم گردد.

معاون امور صنایع اداره کل صمت آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار و 32 واحد صنعتی تولیدی در استان مشغول به فعالیت هستند که برای فعال‌سازی آنها بیش از 158 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و با بهره‌برداری از آنها، زمینه اشتغال مستقیم برای 61 هزار و 341 نفر فراهم شده است.

جوی در پایان خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های صنعتی تولیدی در استان 2 هزار و 628 فقره جواز تأسیس با پیش‌بینی سرمایه گذاری بیش از یک میلیون و 115 هزار میلیارد ریال صادر شده است که با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌های صنعتی، پیش‌بینی می‌شود برای بیش از 72 هزار نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.**

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *