روزهای گرم، پیش روی آذربایجان غربی


بر اساس آخرین گزارش‌های اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، انتظار می‌رود که دمای هوا در مناطق مختلف استان از روز جمعه و شنبه با خروج سامانه بارشی، به طور میانگین چهار تا شش درجه سانتی‌گراد افزایش یابد. یاسر اشتاد، کارشناس هواشناسی استان، اعلام کرد که جو پایداری بر منطقه حاکم خواهد شد.

رگبار‌های متناوب باران و احتمال تگرگ در نیمه شمالی استان

با وجود افزایش دما در اوایل هفته، پیش‌بینی‌ها نشان از بارندگی‌های متناوب همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ در روزهای یکشنبه و دوشنبه دارد، که بیشتر در نیمه شمالی آذربایجان غربی اتفاق خواهد افتاد.

بررسی دمای ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی

در ۲۴ ساعت گذشته، دمای شهر‌های مختلف استان نوساناتی داشته است. ارومیه شاهد دمایی بین هشت تا چهارده درجه سانتی‌گراد بوده است. پلدشت با دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و چالدران با یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان در این مدت بوده‌اند.

ثبت بارش در نقاط مختلف آذربایجان غربی

طی ۲۴ ساعت گذشته، بارش‌هایی در نقاط مختلف استان به ثبت رسیده است. بیشترین میزان بارش از سلماس با ۱۱ میلی‌متر گزارش شده است. این بارش‌ها در افزایش ذخیره آبی استان نقش مؤثری خواهند داشت.

نکات ایمنی و توصیه‌ها برای روزهای گرم آینده

با توجه به افزایش دما و تغییرات جوی پیش‌بینی‌شده، توصیه می‌شود شهروندان از تردد غیرضروری در ساعات گرم روز خودداری کنند و مصرف آب را بهینه‌سازی نمایند. همچنین در روزهای بارندگی، احتیاط‌های لازم جهت جلوگیری از حوادث احتمالی به عمل آید.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *