سوگواره ادبی «روز وداع یاران» در آذربایجان غربی: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت

ارومیه – سوگواره ادبی «روز وداع یاران» با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از شاعران، اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان استانی برگزار شد، حاضران با قرائت اشعار و سخنرانی به مقام شامخ شهدای خدمت به ویژه آیت الله رئیسی ادای احترام کردند.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در این مراسم گفت: شعر و ادبیات و هنر، ابزاری قوی برای نشان دادن اهمیت و ارزش هر واقعه‌ای است و برگزاری این سوگواره فرصتی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و تبیین جایگاه والای آنان در جامعه است.

وی با اشاره به شخصیت و خدمات ارزشمند آیت الله رئیسی، افزود: ایشان خدمتگزار خستگی‌ناپذیر، کارآزموده، مردمی و صدیق اسلام و ایران بودند و ولایت مداری و اخلاص از فضیلت‌های برجسته ایشان بود.

معصومی با بیان اینکه شهدای خدمت الگوی ایثار و فداکاری برای همه ما هستند، اظهار کرد: ما باید ادامه دهنده مسیر این شهدا باشیم و با تلاش و کوشش خود در جهت اعتلای فرهنگ و سربلندی ایران اسلامی گام برداریم.

مصطفی قلیزاده علیار، دبیر محفل ادبی هاتف نیز در این مراسم گفت: شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد هرچند ملت ایران و تمامی ملت‌های آزاده و مسلمان را داغدار کرد، اما حضور پرشور و ابراز همدردی مردم و دولت ها، عظمت ایران را به جهانیان نشان داد.

وی با تاکید بر جایگاه رفیع شهدای خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی، افزود: این شهدا با فداکاری و جانفشانی خود، امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان آوردند و ما باید قدردان خدمات ارزشمند آنان باشیم.

مهدی رضوی، معاون اجرایی سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در سخنانی گفت: انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا است و رمز بقای آن مجاهدت و ایثارگری است. شهدای خدمت الگوی آزادی خواهان جهان و تضمین کننده راه انقلاب شدند.

وی با بیان اینکه شهدای خدمت در عرصه‌های مختلف از جمله خدمت به مردم، دفاع از کیان نظام و مقابله با دشمنان جان خود را فدا کردند، افزود: ما باید با تاسی به سیره و منش این شهدا، در مسیر ولایت و خدمت به مردم گام برداریم.

در ادامه این مراسم، شاعران حاضر در سوگواره، اشعار خود با محوریت شهدای خدمت را قرائت کردند و با مداحی و مرثیه‌سرایی، یاد و خاطره این شهدا گرامی داشته شد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *