ششمین سالگرد رحلت مجاهد نستوه آذربایجان گرامی داشته شد

به مناسبت ششمین سالگرد رحلت آیت الله غلامرضا حسنی، مجاهد نستوه آذربایجان، مراسمی در یادمان ایشان در باغ رضوان ارومیه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان، علما، روحانیون و مردم برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به شخصیت والای آیت الله حسنی، گفت: نام و یاد این مجاهد نستوه یادآور شجاعت، استقامت و اقتدار ایشان در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن است.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه آیت الله حسنی در زمان مبارزات انقلاب اسلامی از جمله یاران امام خمینی (ره) بود و در برپایی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی نقش موثری ایفا کرد، افزود: ایشان پس از انقلاب نیز در مسئولیت‌های مختلفی از جمله نمایندگی مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و امامت جمعه این شهر، خدمات ارزشمندی به مردم ارائه کرد.

وی همچنین به مجاهدت‌های آیت الله حسنی در مقابله با گروه‌های ضد انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان با شجاعت و صبر خود در برابر این گروه‌ها ایستادگی کرد و امنیت و آرامش را برای مردم آذربایجان غربی به ارمغان آورد.

در ادامه این مراسم، قنبری، پژوهشگر تاریخ اسلام، به تبیین جایگاه و نقش آیت الله حسنی در تاریخ انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه اگر مجاهدت‌های افرادی مثل شیخ غلامرضا حسنی نبود، امروز شاهد امنیت و آرامش در کشور نبودیم، افزود: ایشان سنگربان اسلام، شجاع، قاطع و مدافع انقلاب بود.

حاضران در این مراسم با نثار گل به مزار آیت الله حسنی، یاد و خاطره این مجاهد نستوه را گرامی داشتند.

آیت الله غلامرضا حسنی در 31 اردیبهشت ماه 1392 پس از عمری مجاهدت و مبارزه انقلابی دار فانی را وداع گفت.

ایشان از جمله یاران امام خمینی (ره) بود و در برپایی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی نقش موثری ایفا کرد.

آیت الله حسنی همچنین در دوره‌های اول تا ششم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم ارومیه در مجلس حضور داشت و از سال 1358 تا 1392 امامت جمعه این شهر را بر عهده داشت.

این مجاهد خستگی ناپذیر سه بار از سوی عناصر ضد انقلاب در شهرهای تهران و ارومیه مورد سوء قصد قرار گرفت.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *