غرق شدن دو جوان در آبشار شلماش سردشت؛ یک نفر جان باخت

دو جوان 31 و 28 ساله ظهر روز جمعه در اثر شنا در آبشار شلماش سردشت غرق شدند که متاسفانه یکی از آنها جان خود را از دست داد.

فرزین رضازاده، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اعزام دو دستگاه آمبولانس و اکیپ آتش نشانی به محل حادثه، مصدوم اول پس از خارج شدن از آب با اقدامات درمانی اولیه در محل به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: متاسفانه تلاش‌های تیم‌های امدادی برای نجات نفر دوم که چند ساعت بعد از غرق شدن از آب بیرون کشیده شد، مثمر ثمر واقع نشد و این جوان جان خود را از دست داد.

آبشار شلماش سردشت یکی از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر استان آذربایجان غربی است که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

این آبشار در فاصله هفت کیلومتری شهر سردشت واقع شده و از شاخه‌های رودخانه زاب کوچک محسوب می‌شود. آبشار شلماش در یک دره عمیق و سرسبز با سه آبشار به ارتفاع 200 متر به صورت پلکانی قرار گرفته است.

با توجه به خروشان بودن آب و عمق زیاد حوضچه‌های این آبشار، شنا در آن بسیار خطرناک است و از گردشگران تقاضا می‌شود که از شنا کردن در این محل خودداری کنند.

همچنین لازم است مسافران و گردشگران هنگام حضور در مناطق طبیعی و تفریحی، نکات ایمنی را به دقت رعایت کرده و از هرگونه اقدامی که جان آنها را به خطر می‌اندازد، خودداری کنند.sharemore_vert

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *