فرهنگ و هنر، پیشران وفاق ملی و توسعه سینمای ایران

در سومین جشن مهر سینمای ایران که در ارومیه برگزار شد، علیرضا اسماعیلی، مشاور رئیس سازمان سینمایی کشور، بر نقش محوری فرهنگ و هنر در ایجاد وفاق ملی و توسعه سینمای ایران تاکید کرد. وی با اشاره به سیاست عدالت فرهنگی دولت، بر لزوم برگزاری مستمر جشن مهر سینمای ایران برای دیده شدن هنرمندان و ایجاد بستری مناسب برای رشد و شکوفایی آن‌ها در سطح ملی تأکید کرد.

اسماعیلی سینما را رسانه‌ای قدرتمند و مؤثر در ایجاد همبستگی ملی دانسته و از تلاش‌های سازمان سینمایی برای توسعه زیرساخت‌های سینمایی در شهرستان‌ها و افزایش تعداد سالن‌های سینما خبر داد. وی با اشاره به پتانسیل بالای آذربایجان غربی در زمینه تولید آثار هنری، بر لزوم حمایت از هنرمندان این استان و ایجاد فرصت‌های برابر برای آن‌ها تأکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم، بر اهمیت حمایت از پیشکسوتان هنر و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت هنرمندان جوان تأکید کرد. وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن سینمای جوان ارومیه در حوزه آموزش و تولید فیلم کوتاه، بر لزوم حمایت بیشتر از این انجمن و سایر هنرمندان جوان استان تأکید کرد.

در این مراسم از پوستر و فیلم مستند هنرمندان رونمایی شد و از پیشکسوتان و هنرمندان فعال در حوزه سینما تجلیل به عمل آمد.

به طور کلی، این مراسم بر اهمیت فرهنگ و هنر در توسعه و پیشرفت جامعه تأکید کرده و نشان از عزم جدی مسئولین برای حمایت از هنرمندان و توسعه زیرساخت‌های سینمایی در کشور دارد. با توجه به پتانسیل‌های بالای آذربایجان غربی در حوزه سینما، انتظار می‌رود با حمایت‌های بیشتر، این استان به یکی از قطب‌های مهم سینمای ایران تبدیل شود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *