مردم دارایی خود را در دست کلاهبرداران قرار ندهند


در اقدامی نوآورانه برای افزایش آگاهی عمومی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به شهروندان هشدار داد که از قرار دادن دارایی‌های خود در قالب سرمایه‌گذاری‌های مشکوک و تحت عنوان سبدگردانی که توسط کلاهبرداران ارائه می‌شود، خودداری کنند. این هشدار در جلسه شورای قضایی آذربایجان غربی، که با حضور اعضای این شورا و در سالن جلسات بازرسی استان برگزار شد، اعلام گردید.

تمرکز بر هماهنگی و اتحاد برای بهبود خدمات

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان، تأکید کرد که شورای قضایی استان به عنوان یک نهاد تأثیرگذار، نقش مهمی در اجرای عدالت، تولید، حفظ و ارتقاء امنیت ایفا می‌کند. او بر اهمیت هماهنگی و اتحاد بین مجموعه‌های مختلف برای رسیدن به نتایج مطلوب و مشاهده آن توسط مردم تأکید کرد.

پیشگیری از وقوع جرم و ارتقاء سلامت اداری

با توجه به نزدیکی استان به مرزها و دارا بودن ظرفیت‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تلاش‌های پیشگیرانه برای حفظ سلامت محیط‌های اداری و جلوگیری از فساد، توسط بازرسی استان قابل تحسین است. عتباتی بر اهمیت بررسی و اصلاح نواقص گذشته و استفاده حداکثری از درآمدزایی صنایع و معادن برای استان تأکید کرد.

لزوم پیشگیری از کلاهبرداری‌های مالی

در ادامه، رئیس شورای قضایی استان بر لزوم برخورد با شرکت‌های سرمایه‌گذاری که قصد کلاهبرداری دارند و جلوگیری از از دست رفتن دارایی‌های مردم تأکید کرد. او خواستار ایجاد برنامه‌های مؤثر توسط سیستم بانکی برای جذب سرمایه‌های مردم به شکل ایمن و پرسود شد.

تلاش‌های بازرسی استان در پیشگیری از جرائم

حسین مجیدی، مدیر کل بازرسی استان، از اقدامات انجام شده برای پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر فساد گزارش داد. تلاش‌های بازرسی به منظور بهبود فرآیندها و ارتقاء سلامت اداری و مدیریتی در استان ادامه دارد.

نتیجه‌گیری

توجه به هشدارهای ارائه شده توسط مسئولین قضایی و انجام اقدامات پیشگیرانه و هماهنگی بین نهادهای مختلف می‌تواند نقش مؤثری در حفظ دارایی‌های شهروندان و ارتقاء امنیت اقتصادی و اجتماعی در استان آذربایجان غربی داشته باشد. مردم و مسئولان با همکاری و تعامل می‌توانند به بهبود شرایط کمک کنند و از تهدیدات احتمالی پیشگیری نمایند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *