مرکز جامع سلامت روستای قره حسنلو با حضور استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد

ارومیه – 12 خرداد 1403

مرکز جامع سلامت روستای قره حسنلو با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح این مرکز بهداشتی، زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به 1146 خانوار روستایی شامل 3556 نفر از اهالی روستاهای قره حسنلو، زینالو، جهتلو و یورقانلو فراهم شد.

مرکز جامع سلامت روستای قره حسنلو در زمینی به مساحت 500 مترمربع و با اعتبار 130 میلیارد ریال در مدت 12 ماه احداث شده است.

استاندار آذربایجان غربی در آیین افتتاح این مرکز با اشاره به اینکه ارتقای ضریب بهداشت از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم است، اظهار داشت:

با مطالعات انجام شده، عملیات اجرایی 161 پروژه در حوزه بهداشت در سطح استان آغاز شده است.

معتمدیان افزود:

تاکنون 60 مرکز از این 161 پروژه در سطح استان افتتاح شده و باقیمانده نیز با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی در هفته دولت و دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین در خصوص پروژه‌های درمانی در دولت سیزدهم گفت:

4 پروژه از جمله بیمارستان شاهین دژ و پروژه 85 تختخوابی پیرانشهر تکمیل و افتتاح شده و بیمارستان‌های اشنویه و نقده نیز در حال تکمیل هستند.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص پروژه‌های اجرایی در ارومیه نیز افزود:

تغییر کاربری بیمارستان 450 تختخوابی شهید بهشتی با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است و همچنین احداث بیمارستان 600 تختخوابی در منطقه جهتلوی ارومیه در حال طی مراحل قانونی است.

افتتاح این مرکز جامع سلامت، گامی مهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی برای همه مردم، به ویژه ساکنان مناطق روستایی است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *