مقاوم‌سازی ۵۲۰ واحد مسکونی روستایی در خوی؛ گامی مهم در راستای ایمنی روستاها

در اقدامی ارزشمند برای افزایش ایمنی و پایداری مسکن روستایی، ۵۲۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده در شهرستان خوی به بهره‌برداری رسید. این پروژه که با صرف ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار محقق شده، گامی مهم در راستای کاهش آسیب‌پذیری روستاها در برابر حوادث طبیعی به‌ویژه زلزله محسوب می‌شود.

مراسم بهره‌برداری از این واحدها در روستای عذاب شهرستان خوی برگزار شد که در آن ۴۱۹ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده، شامل ۸۷ واحد مربوط به طرح مقاوم‌سازی پس از زلزله و مابقی مربوط به طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، به بهره‌برداری رسید.

با توجه به اینکه سرانه مقاوم‌سازی مساکن روستایی در آذربایجان غربی ۳۶ درصد و در شهرستان خوی ۶۰ درصد است، دستیابی به پوشش ۹۰ درصدی مقاوم‌سازی در روستای عذاب نشان از تلاش‌های جدی برای ارتقای ایمنی مسکن روستایی در این منطقه دارد.

با این حال، هنوز ۱۱ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان خوی نیازمند مقاوم‌سازی هستند که نشان از اهمیت ادامه این روند و تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های مقاوم‌سازی دارد.

مقاوم‌سازی مساکن روستایی علاوه بر افزایش ایمنی، به بهبود کیفیت زندگی روستائیان، حفظ بافت‌های تاریخی روستاها و توسعه پایدار روستایی کمک شایانی می‌کند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *