همایش “گردشگری آگاهانه” در ارومیه برگزار می‌شود: توانمندسازی فعالان گردشگری برای ارتقای امنیت گردشگران خارجی

همایش دو روزه‌ای با عنوان “گردشگری آگاهانه” با هدف بررسی آسیب‌ها و تهدیدات امنیتی گردشگران خارجی در ارومیه برگزار می‌شود.

رضا حیدری، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در تشریح این خبر اظهار داشت:

این همایش با هدف توانمندسازی و افزایش آگاهی فعالان گردشگری در استان برگزار می‌شود و در طی آن، اساتید متخصص وزارت‌خانه میراث فرهنگی به ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی به صورت رایگان برگزار می‌شود، افزود:

600 نفر از فعالان گردشگری استان در این همایش که در سالن پژوهشکده آرتمیا پردیس دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.

حیدری در خصوص مفهوم “گردشگری آگاهانه” گفت:

گردشگری آگاهانه به رویکردی در صنعت گردشگری اطلاق می‌شود که در آن، مقاصد گردشگری با اتخاذ تدابیر لازم، از ورود هرگونه آسیب به محیط زیست و فرهنگ جامعه میزبان جلوگیری می‌کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به سرفصل‌های مورد بحث در این همایش، عنوان کرد:

در این همایش، شیوه‌های نوین جذب گردشگر بر پایه اصول محوری، اقتصاد پویا و مردمی، امنیت گردشگری و شناخت آگاهانه و روش برخورد و همراهی با گردشگران در ابعاد مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

برگزاری این همایش می‌تواند نقش موثری در ارتقای سطح آگاهی فعالان گردشگری استان و در نهایت، افزایش امنیت گردشگران خارجی در آذربایجان غربی داشته باشد.

امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی، شاهد رونق روزافزون صنعت گردشگری در این استان و به تبع آن، توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *