همستر: رویای پولدار شدن یا کابوس هک شدن؟

بازی همستر کامبت، که به تازگی در بین کاربران ایرانی محبوب شده است، بار دیگر زنگ خطر را برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی به صدا درآورده است.

حسین دلیریان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، در هشدار به کاربران این بازی گفته است: “افرادی که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند، مراقب اطلاعات و حساب‌های خود باشند.”

سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا نیز از شکایت ۳۸۳ نفر از کاربران تلگرام خبر داده که با بازی نات‌کوین، تمام حساب‌های بانکی آنها خالی شده است.

اما بازی همستر چیست و چرا خطرات امنیتی را به همراه دارد؟

  • همستر کامبت یک بازی در بستر تلگرام است که کاربران با انجام آن می‌توانند سکه مجازی “استخراج” کنند.
  • هنوز هیچ صرافی ارز دیجیتالی این سکه را لیست نکرده است، اما بسیاری از کاربران به امید ثروتمند شدن ناگهانی، به این بازی روی آورده‌اند.
  • کارشناسان امنیت سایبری هشدار می‌دهند که لینک ربات همستر حاوی شناسه انحصاری تلگرام افراد است. با انتشار این شناسه، اطلاعات تلگرام و توییتر کاربر در معرض خطر قرار می‌گیرد.
  • هکرها نیز با ارسال پیام‌ها و لینک‌های جعلی، اقدام به نفوذ در کیف پول‌های مجازی کاربران و سرقت دارایی آنها می‌کنند.
  • علاوه بر خطرات امنیتی، مشخص نیست که آیا اساساً سکه‌های این بازی ارزشی خواهند داشت یا خیر. تعداد کل سکه‌ها، تیم توسعه و آینده این بازی مبهم است.
  • برخی کارشناسان همستر کامبت را یک طرح پانزی می‌دانند که در نهایت با فروپاشی روبه‌رو خواهد شد. در این طرح‌ها، سود سرمایه‌گذاران جدید از طریق جذب سرمایه‌گذاران بیشتر پرداخت می‌شود و در نهایت، این طرح با فروپاشی روبه‌رو می‌شود.

با توجه به این خطرات، به کاربران توصیه می‌شود که در استفاده از این بازی احتیاط کنند و اطلاعات شخصی خود را در معرض خطر قرار ندهند.

همچنین به خاطر داشته باشید که هیچ راهی برای پولدار شدن سریع و بدون زحمت وجود ندارد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *