پیوند دانشگاه و صنعت در خوی با گشایش نمایشگاه صدرا

خوی: در راستای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و رونق تولید، نخستین نمایشگاه رویداد صنعت، دانشگاه، راه و اشتغال (صدرا) در آذربایجان غربی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خوی گشایش یافت.

در این نمایشگاه که به مدت یک هفته دایر خواهد بود، ۲۵ واحد تولیدی دانش‌بنیان خوی، دستاوردها و توانمندی‌های خود را در قالب غرفه‌های مجزا به نمایش گذاشته‌اند.

هدف از برگزاری این رویداد، آشنایی دانشجویان با فرصت‌های شغلی و نیازهای بازار کار، معرفی توانمندی‌های واحدهای تولیدی دانش‌بنیان و ایجاد زمینه همکاری بین دانشگاه و صنعت عنوان شده است.

دانشگاه و صنعت، کلید رونق تولید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: این نمایشگاه بستری برای پیوند دانشگاه و صنعت و زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌کند.

وی با اشاره به حضور ۲۵ واحد تولیدی دانش‌بنیان در این نمایشگاه، افزود: این واحدها که بر پایه دانش و نوآوری فعالیت می‌کنند، نمونه‌ای از ظرفیت‌های عظیم علمی و تولیدی منطقه خوی هستند.

دکتر عبداله زاده، آشنایی دانشجویان با دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، کسب اطلاعات در زمینه فرصت‌های شغلی و معرفی دانشجویان به بازار کار را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد برشمرد.

نمایش دستاوردهای تولیدی خوی

در این نمایشگاه، محصولاتی از قبیل مبلمان، نمک یددار، فرآورده‌های چاپی و کارتن‌سازی، قطعات ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی، صنایع غذایی و کشاورزی و منسوجات به نمایش گذاشته شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی خوی در راستای توسعه بخش صنعت و کشاورزی و تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت، تاکنون بیش از ۱۵ تفاهم‌نامه همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور منعقد کرده که نیمی از آن‌ها عملیاتی شده است.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و در طول یک هفته صبح و عصر در دانشگاه آزاد اسلامی خوی برگزار می‌شود.

امید به آینده‌ای روشن

گشایش نمایشگاه صدرا در خوی، نویدبخش تحولات مثبت در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت و رونق تولید در این منطقه است. حضور ۲۵ واحد تولیدی دانش‌بنیان در این نمایشگاه نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای علمی و تولیدی خوی است و می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این منطقه باشد.

انتظار می‌رود با حمایت مسئولان و برنامه‌ریزی‌های مدون، این نمایشگاه به یک رویداد دائمی تبدیل شده و در ارتقای سطح تعاملات دانشگاه و صنعت و توسعه اقتصادی منطقه خوی نقش‌آفرین باشد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *