کشتی فرنگی ایران در رنکینگ مجارستان کولاک کرد؛ 12 مدال رنگارنگ و عنوان قهرمانی

شاگردان محمدجواد رنگرز در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رنکینگ مجارستان خوش درخشیدند و با کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 8 مدال برنز، عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

در این مسابقات که در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد، محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. پویا دادمرز و مهدی محسن‌نژاد در وزن‌های 55 و 60 کیلوگرم به ترتیب مدال‌های نقره را کسب کردند.

علاوه بر این، امیررضا ده بزرگی، میثم دلخانی، محمدرضا گرایی، سعید اسماعیلی، دانیال سهرابی، محمدرضا مختاری، محمدحسین محمودی و شایان حبیب‌زارع نیز در اوزان مختلف صاحب مدال برنز شدند.

در رده بندی تیمی نیز تیم ایران با 173 امتیاز بالاتر از تیم‌های گرجستان (137 امتیاز) و مجارستان (113 امتیاز) به عنوان قهرمانی دست یافت.

این نتایج درخشان بار دیگر نشان دهنده قدرت و پویایی کشتی فرنگی ایران در عرصه‌های بین‌المللی است.

در ادامه به تفصیل نتایج کشتی‌گیران ایران در این مسابقات می‌پردازیم:

• وزن 55 کیلوگرم:

پویا دادمرز در دور اول با نتیجه 6 بر 1 مغلوب الدانیز عزیزلی قهرمان جهان از آذربایجان شد. وی در دور بعد با نتیجه 5 بر 1 مقابل مارات گاریپوف از برزیل به پیروزی رسید. دادمرز در دور سوم و پایانی با نتیجه 6 بر 4 نوگزاری تسورتسومیا دارنده مدال نقره جهان از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مدال نقره دست یافت.

• وزن 60 کیلوگرم:

مهدی محسن‌نژاد در دور اول با نتیجه 9 بر صفر ولی زاده را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر داهیون کیم از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. محسن‌نژاد در این دیدار با نتیجه 6 بر 5 مغلوب پریدون ابولادزه از گرجستان شد و به مدال نقره رسید. امیررضا ده بزرگی در دور نخست با نتیجه 4 بر صفر مغلوب پریدون ابولادزه از گرجستان شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، وی به دیدار رده بندی راه یافت. ده بزرگی در این دیدار با نتیجه 7 بر صفر از سد عبدالکریم فرجات از الجزایر گذشت و به مدال برنز دست یافت.

• وزن 63 کیلوگرم:

میثم دلخانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر انس باشار دارنده مدال برنز جهان از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر 1 مغلوب مراد ممدوف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. دلخانی در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر لونت توس از مجارستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

• وزن 67 کیلوگرم:

محمدرضا گرایی که در بالای جدول حضور دارد در دور نخست با نتیجه 4 بر 2 سلیمان نصر از تونس را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 5 بر 1 از سد ماماداسا سیلا از فرانسه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این دیدار با نتیجه 6 بر 1 مغلوب لری ابولادزه قهرمان جهان از گرجستان شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر 3 آندرس مونتانو از اکوادور را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

سعید اسماعیلی دیگر نماینده کشورمان که در پایین جدول حضور دارد، در دور اول با نتیجه 10 بر صفر نستور آلمانزا از شیلی را از پیش رو برداشت. وی در دور با نتیجه 6 بر صفر والنتین پتیک از مولداوی را مغلوب کرد و به مرحله

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *