گرمای زودرس و شرجی مازندران، مصرف آب و برق را افزایش داد

ساری- افزایش دمای هوا در مازندران، سیستم‌های سرمایشی را زودتر از سال‌های قبل در این استان وارد مدار کرده و مصرف آب و برق را به شدت افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مازندران در روزهای گذشته شاهد گرمای زودرس و شرجی بود که رکورد دمای این فصل را در چندین سال اخیر شکست.

این گرمای زودهنگام، مصرف برق را به شدت افزایش داده است. به طوری که شرکت توزیع برق غرب مازندران از مردم خواسته است تا در ساعات پیک مصرف (۱۲ تا ۲۰) برق مصرفی خود را کاهش دهند.

مصطفی بابایی، مدیرعامل این شرکت، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: “خانوارهایی که در صرفه‌جویی برق کوشا باشند، علاوه بر تخفیف در قبض، از مشوق‌های دیگری نیز بهره‌مند خواهند شد.”

وی همچنین از صنایع خواست تا در مدیریت مصرف برق با این شرکت همکاری کنند.

بابایی با بیان اینکه طی دو سال گذشته با حمایت‌های دولت، خاموشی ناخواسته در منطقه به حداقل رسیده و خاموشی برق خانگی نداشتیم، گفت: “اولویت اصلی ما تأمین برق پایدار برای بخش خانگی است.”

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا نیز با اشاره به قدمت بالای واحدهای این نیروگاه، گفت: “واحدهای نیروگاهی برای دوره ۳۰ ساله طراحی می‌شوند، اما به دلیل گذشت ۴۵ سال از عمر واحدها و فرسودگی گسترده تجهیزات، توان تولید واحدها کاهش یافته است.”

وی با بیان اینکه بازیابی توان نیروگاه در مقایسه با ساخت نیروگاه جدید به مراتب ارزان‌تر است، از وزارت نیرو خواست تا نگاه حمایتی ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

افزایش دما، مصرف آب را نیز در مازندران با توجه به فصل کشاورزی افزایش داده است.

شرکت آب و فاضلاب مازندران نیز طرح‌هایی را برای تأمین و پایداری منابع آبی در پیش گرفته است.

احداث چاه‌های جدید آب، بهسازی و نوسازی حلقه‌های چاه و شبکه‌های فرسوده توزیع و انتقال آب از جمله این برنامه‌ها است.

با این حال، به دلیل افزایش دمای هوا و افزایش شمار مسافران، برخی از مناطق شرق و غرب مازندران در فصل گرما با تنش و کمبود آب روبرو هستند و آبرسانی به برخی مناطق به صورت سیار صورت می‌گیرد.

افزایش دمای هوا همچنین آژیر خطر آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی و جنگلی را در استان مازندران به صدا درآورده است.

مدیریت بحران و منابع طبیعی مازندران، آمادگی برای پیشگیری از حریق احتمالی را در دستور کار قرار داده است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *