۱۷ کتابخانه جدید به زودی در آذربایجان غربی ساخته می‌شود

در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی، ۱۷ کتابخانه جدید در شهرهای مختلف این استان ساخته، تجهیز و تکمیل خواهد شد.

رسول عطائی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، در جلسه‌ای که به ریاست استاندار در خصوص بررسی طرح‌های احداث کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، این خبر را اعلام کرد.

عطائی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت ۵ کتابخانه از این تعداد آغاز شده است، افزود: مطالعات ۱۲ کتابخانه دیگر نیز در حال انجام است و با اتمام مطالعات، روند اجرایی آنها نیز آغاز خواهد شد.

وی همچنین از تکمیل کتابخانه‌های سرو و نقده و مراحل پایانی تکمیل کتابخانه دهخدا میاندوآب خبر داد و گفت: برای تکمیل به موقع سایر پروژه‌ها به تخصیص به موقع اعتبارات نیازمندیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به ضرورت همکاری لازم توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی برای اجرای هر چه سریع‌تر و بهتر طرح‌های احداث کتابخانه، خاطرنشان کرد: در این جلسه راهکارهای اجرای هر چه بهتر و سریعتر طرح‌های ساخت کتابخانه و تخصیص به موقع اعتبارات طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است که آذربایجان‌غربی در حال حاضر دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است که ۷۴ کتابخانه از این تعداد تحت مدیریت مستقیم اداره کل راه و شهرسازی و ۲۷ باب نیز تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است. از ۲۷ کتابخانه‌ای که تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هستند، ۲۳ باب به صورت مشارکتی و چهار باب نیز به صورت کتابخانه عمومی دارای مجوز، فعالیت می‌کنند.

با احداث ۱۷ کتابخانه جدید، سرانه مطالعه در استان آذربایجان غربی افزایش یافته و دسترسی مردم به کتاب و منابع علمی و فرهنگی تسهیل خواهد شد.

امیدواریم با احداث این کتابخانه‌ها، شاهد رونق هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه و علم‌آموزی در بین مردم این استان باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *