۲ درب جدید در مرز بازرگان – گوربولاغ بازگشایی شد


در یک اقدام مؤثر برای بهبود جریان تردد و کاهش زمان ایستایی ناوگان در مرز بازرگان – گوربولاغ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از بازگشایی درب‌های سوم و چهارم این پایانه مرزی خبر داد. این اقدام که به منظور افزایش روان‌سازی ترافیک و خدمات‌رسانی بهتر انجام شده، مورد استقبال رانندگان و صاحبان کالا قرار گرفته است.

بهبود فرایندهای تردد در مرز

ایرج دست نشان، مسئول این طرح، با اشاره به دغدغه‌های پیشین رانندگان و صاحبان کالا ناشی از ایستایی‌های طولانی، از تسریع در عملیات تردد به واسطه تمهیدات اندیشیده شده خبر داد. افزودن درب‌های جدید به پایانه مرزی بازرگان نه تنها به کاهش ازدحام منجر شده بلکه زمان انتظار را به شکل چشمگیری کاهش داده است.

تعامل با طرف ترکیه‌ای

در سفر اخیر به مرز و مذاکرات با طرف ترکیه‌ای، این عملیات تسریع شد. با توجه به اهمیت این مرز به عنوان یکی از کانال‌های اصلی ترانزیت کالا، همکاری دو جانبه برای افزایش کارایی و سرعت بخشیدن به فرآیندهای گمرکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

افزایش خدمات‌رسانی در پایانه‌های مرزی

با هدف افزایش تردد ناوگان و مسافر، افزایش خدمات‌رسانی در پایانه‌های مرزی استان و مسیرهای منتهی به آن در دستور کار قرار گرفته است. این اقدامات شامل بهبود زیرساخت‌ها و تسهیل فرآیندهای گمرکی است تا تجارت و ترانزیت از طریق این مرز به طور مؤثری تقویت شود.

تأثیرات مثبت بر تجارت و ترانزیت

بازگشایی درب‌های جدید و افزایش کارایی مرز بازرگان – گوربولاغ، تأثیرات مثبتی بر جریان تجارت و ترانزیت کالا خواهد داشت. این اقدامات به تسریع در امور ترانزیتی کمک کرده و فرصت‌های جدیدی برای توسعه اقتصادی منطقه و کشور ایجاد می‌کند.

این تمهیدات ترافیکی و تسهیلات اندیشیده شده، نه تنها به بهبود شرایط تردد کمک می‌کند بلکه به عنوان یک گام مهم در جهت تقویت همکاری‌های بین‌المللی و توسعه پایدار منطقه‌ای محسوب می‌شود.

.جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *