آغاز پویش چشم به راهیم در آذربایجان غربی


با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، استان آذربایجان غربی شاهد آغاز پویشی فرهنگی و ایمنی با عنوان “چشم به راهیم” است. این پویش که توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان راه‌اندازی شده، هدف از آن کاهش حوادث رانندگی و افزایش سطح ایمنی سفرهای برون‌شهری است.

اهداف و برنامه‌ریزی‌های پویش

ایرج دست نشان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، با اشاره به ضرورت اتخاذ تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های اثربخش برای تأمین ایمنی سفرها، تأکید کرده است که این پویش با هدف ایجاد انگیزه و توجه در همراهان راننده برای تحقق سفری ایمن اجرا می‌شود.

فعالیت‌های فرهنگی و هنری

در راستای این پویش، اقدامات متنوعی از جمله اجرای نمایش‌های بومی و محلی، موسیقی‌های سنتی و مقامی، و نمایش کلیپ‌های آموزشی ایمنی و فرهنگ سازی پیش‌بینی شده است. این برنامه‌ها با هدف توجه بیشتر به ایمنی سفر و کاهش خطرات جاده‌ای، در یک ایستگاه استانی واقع در محور ارومیه – مهاباد باند برگشت برگزار خواهد شد.

توجه به نقش همراهان راننده

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی بر این نکته تأکید دارد که مخاطب اصلی این پویش همراهان راننده هستند. هدف از این موضوع، تشویق راننده به توقف‌های منظم و کاهش خستگی و خواب‌آلودگی در طول سفر است.

پیام‌های آموزشی و فرهنگی

از دیگر اقدامات این پویش، اکران محتوا در جهت ارتقاء فرهنگ کاربران جاده‌ای، آشنایی مسافران با تمدن، فرهنگ و هنر ایرانی، به‌ویژه در ماه مبارک رمضان است. این اقدامات با هدف افزایش آگاهی مسافران و ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی انجام می‌پذیرد.

جمع‌بندی

پویش “چشم به راهیم” در آذربایجان غربی، نمونه‌ای بارز از تلاش برای توسعه فرهنگ ایمنی و آگاهی رسانی در جامعه است. این پویش با تکیه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری، تلاش می‌کند تا تجربه‌ای ایمن و به یادماندنی را برای مسافران نوروزی به ارمغان آورد، و از این طریق به کاهش حوادث و افزایش ایمنی در جاده‌ها کمک کند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *