اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از تولید سالیانه ۳۱ میلیون اصله نهال در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان تولید، میاندوآب را به یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور تبدیل کرده است.

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان میاندوآب با دارا بودن ۴۶۰ واحد نهالستان به مساحت ۳۱۵ هکتار، سالانه ۳۱ میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه میاندوآب قطب کشاورزی در استان آذربایجان غربی و حتی شمال غرب کشور است، افزود: این شهرستان در تولید نهال، شیر، علوفه و زراعت چوب دارای برند ملی و منطقه‌ای است.

مقدم با اشاره به اینکه ۶۰ واحد از نهالستان‌های میاندوآب مجوز فعالیت از مؤسسه بذر و نهال کشور را دریافت کرده‌اند، گفت: از این تعداد، ۲۸ واحد به مساحت ۹۹ هکتار آماده عرضه نهال در سال زراعی جاری هستند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خاطرنشان کرد: تولید نهال در این شهرستان برای ۹۴۵ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرده و سالانه یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان درآمد برای نهال‌کاران به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه نهال‌های تولیدی در میاندوآب به دو دسته مثمر و غیرمثمر تقسیم می‌شوند، گفت: نهال‌های مثمر شامل سیب، گلابی، به، هلو، شلیل، زردآلو، گیلاس، آلو، آلبالو، گردو، بادام و انگور و نهال‌های غیرمثمر شامل صنوبر، تبریزی و بید هستند.

مقدم همچنین از صدور مجوز تولید نهال پایه رویشی برای ۳۰ واحد از نهالستان‌های میاندوآب خبر داد و گفت: این اقدام در راستای دانش‌بنیان کردن تولید نهال و اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تولید نهال‌های باکیفیت بالا انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در پایان با اشاره به کیفیت بالای نهال‌های تولیدی در این شهرستان، اظهار کرد: این نهال‌ها به نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق صادر می‌شوند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *