بازدید وزیر کشور از بزرگترین باغ گردو و پسته خاورمیانه در ماکو

وزیر کشور در سفری یک روزه به استان آذربایجان غربی، از بزرگترین باغ گردو و پسته خاورمیانه در منطقه آزاد ماکو بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی در این بازدید که در بدو ورود به استان انجام شد، از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته برای ایجاد و توسعه این مجتمع قرار گرفت.

مسئولان منطقه‌ای و مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت دشت زیدون در این بازدید، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه ارائه دادند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر 220 هزار اصله درخت مثمر در این باغ کاشته شده است و برنامه‌ریزی برای افزایش این تعداد تا یک میلیون اصله نهال در 5 سال آینده انجام شده است.

مجموعه کشاورزی 2 هزار هکتاری کاشت گردو و پسته با سرمایه‌گذاری 9 هزار و 800 میلیارد ریالی بخش خصوصی در دشت زیدون اجرا شده و برای 800 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وزیر کشور در این بازدید، ضمن قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران این مجموعه، بر لزوم حمایت از تولید داخلی و توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد رونق و شکوفایی هر چه بیشتر این مجتمع و سایر واحدهای تولیدی در استان آذربایجان غربی باشیم.

بازدید از مجتمع کشت و صنعت دشت زیدون، اولین برنامه سفر یک روزه وزیر کشور به استان آذربایجان غربی بود. وی در ادامه این سفر، از مرز بازرگان، همایش هلال احمر و جلسه شورای اجتماعی استان نیز بازدید خواهد کرد.

همچنین در این سفر، طرح‌هایی در منطقه محروم حاشیه شهر ارومیه افتتاح خواهد شد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *