باغ‌های سیب ایران، انبار پربرکت برای عراق

ایران با تولید سالانه بیش از چهار میلیون تن سیب درختی، یکی از کم‌رقیب‌ترین و مهم‌ترین صادرکنندگان این محصول به کشور عراق است.

به گفته نبی هداوند، معاون امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی، ۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور زیر کشت سیب درختی است و سالانه 3 تا 4 میلیون تن محصول از این باغات برداشت می‌شود.

آذربایجان غربی، پیشرو در تولید سیب

هداوند با اشاره به استان‌های عمده تولید سیب درختی در کشور، گفت: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و تهران در صدر این لیست قرار دارند و آذربایجان غربی به عنوان استان پیشرو در این زمینه شناخته می‌شود.

صادرات سیب به عراق؛ اولویت وزارت جهاد کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر جایگاه ایران به عنوان صادرکننده اصلی سیب به عراق، از تلاش این وزارتخانه برای توسعه صادرات این محصول به این کشور و معرفی سایر پتانسیل‌های بخش کشاورزی ایران خبر داد.

بازدید هیات عراقی از زنجیره سیب ایران

در راستای گسترش همکاری‌های فنی و تجاری بین دو کشور، هیاتی از عراق به ایران سفر کرده و از باغ‌های سیب، سردخانه‌های نگهداری، واحدهای سورت و بسته‌بندی و سایر بخش‌های زنجیره تولید سیب در ایران بازدید می‌کنند.

هدف: انعقاد تفاهم‌نامه‌ای جامع

این بازدیدها که از شهرستان دماوند و آذربایجان شرقی آغاز شده، امروز به استان آذربایجان غربی، مرکز تولید سیب در ایران، رسیده است. هدف از این بازدیدها، زمینه سازی برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای جامع بین وزرای کشاورزی ایران و عراق در زمینه تولید و صادرات سیب است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *