اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۳


در آستانه روز ملی گندم و نان، استان آذربایجان غربی شاهد بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در مدارس و مجتمع‌های آموزشی بوده است، که این اقدام مهم به‌منظور ارتقای سطح ورزشی دانش‌آموزان و فراهم‌آوری امکانات بیشتر برای آنان صورت گرفته است.

تأثیر زمین‌های چمن مصنوعی بر سلامت و پویایی دانش‌آموزان

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، در مراسم افتتاح یکی از این زمین‌ها در مدرسه شهید چمران ارومیه، بیان کرد که احداث این زمین‌های ورزشی با هدف دسترسی هرچه بیشتر دانش‌آموزان به امکانات مناسب جسمانی و فراهم آوردن فضایی سالم و امن برای ورزش کردن انجام شده است. این زمین‌ها مکانی ایده‌آل برای انجام فعالیت‌های بدنی دانش‌آموزان و تقویت روحیه تیمی و همکاری میان آنها به شمار می‌روند.

توسعه زیرساخت‌های ورزشی و افزایش سرانه ورزشی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی همچنین از اضافه شدن هفت باب سالن ورزشی جدید به مجموعه‌های ورزشی استان خبر داد و اظهار داشت که با این اقدامات، تعداد کل سالن‌های ورزشی به ۱۲۰ باب رسیده است. این تلاش‌ها بیانگر توجه ویژه به توسعه فیزیکی و سلامت دانش‌آموزان است که زمینه‌ساز پیشرفت‌های تحصیلی و اجتماعی آنها خواهد بود.

پروژه‌های آینده و افق‌های نو در توسعه ورزش دانش‌آموزی

مطهری افزود که علاوه بر زمین‌های چمن مصنوعی، طرح‌های جدیدی نظیر احداث یک زمین چمن طبیعی و یک زورخانه دانش‌آموزی نیز در دست اقدام است که تأثیر به‌سزایی در ترویج ورزش‌های سنتی و ملی خواهد داشت. این اقدامات نه تنها در ارتقای سلامت جسمانی بلکه در تقویت هویت فرهنگی و ملی دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد.

نتیجه‌گیری

این تلاش‌ها نشان‌دهنده تعهد آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ارائه خدمات آموزشی کیفیت‌مند و توجه به نیازهای جسمانی و روحی دانش‌آموزان است. با این حرکت‌ها، آذربایجان غربی گام‌های مؤثری را در جهت تبدیل شدن به یکی از پیشگامان توسعه تربیت بدنی در سطح ملی برداشته است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *