تثبیت جمعیت و رفع مشکلات روستا‌ها از اولویت‌های دولت سیزدهم


در استان آذربایجان‌غربی، توجه به مناطق روستایی و تثبیت جمعیت روستایی در اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم قرار گرفته است. محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی، تأکید می‌کند که این رویکرد، بخشی از تلاش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه پایدار و جامع مناطق کمتر توسعه‌یافته است.

تقویت زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی به روستاها

از ابتدای انقلاب اسلامی، نهادهایی نظیر جهاد سازندگی نقش مهمی در خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق محروم داشته‌اند. دولت سیزدهم نیز با هدف تقویت نقش روستائیان در اقتصاد کشور، زیرساخت‌های لازم از جمله آبرسانی، گازرسانی، بهداشت و درمان، مخابرات، اینترنت، جاده‌سازی و مدرسه‌سازی را در اولویت قرار داده است.

آبرسانی و گازرسانی به روستاها

در اقدامی برای بهبود شرایط زندگی روستاییان، آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان‌غربی و گازرسانی به ۵۶۲ روستا در دستور کار قرار گرفته است. این پروژه‌ها با هدف افزایش کیفیت زندگی و پایداری منابع زندگی روستائیان، به سرعت در حال پیگیری است.

توسعه کشاورزی و افزایش درآمد روستاییان

با توجه به پتانسیل‌های بالقوه استان آذربایجان‌غربی در حوزه کشاورزی، دولت سیزدهم بر افزایش میانگین درآمد کشاورزان و ارزش‌افزوده در این بخش تمرکز کرده است. تسهیلات و حمایت‌های لازم برای فرآوری محصولات کشاورزی و ایجاد کارگاه‌های تولیدی در کنار روستاها، به منظور اشتغال‌زایی و افزایش درآمد مردم، در نظر گرفته شده است.

نهضت ملی مسکن؛ حمایت از جوانان روستایی

یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم، تهیه زمین و ارائه تسهیلات کم بهره برای ساخت مسکن برای جوانان در روستاها است. این اقدام با هدف جلوگیری از مهاجرت به شهرها و تشویق مهاجرت معکوس به روستاها، به‌ویژه برای تقویت نیروی جوان و توانمند روستایی، صورت می‌گیرد.

دولت سیزدهم با تأکید بر توسعه پایدار و جامع مناطق روستایی، برنامه‌های متعددی را برای بهبود شرایط زندگی و افزایش رفاه روستائیان به اجرا درآورده است. این تلاش‌ها نه تنها به تثبیت جمعیت روستایی کمک می‌کند بلکه زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصادی در این مناطق نیز خواهد بود.

.جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *