اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳


با نزدیک شدن به روزهای حساس انتخاباتی، شهر ارومیه شاهد برپایی و آماده‌سازی ۵۰۰ جایگاه تبلیغاتی برای کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است. این اقدام با هدف فراهم آوردن فرصت‌های برابر برای تمامی داوطلبان و ایجاد بستری مناسب برای معرفی آن‌ها به شهروندان صورت گرفته است.

توجه به قوانین و مقررات تبلیغات

فرماندار ارومیه، غلامحسین عماری، در جلسه کمیته‌های انتخاباتی شهرستان، بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی تاکید کرد. او افزود که کاندیداها و طرفدارانشان باید در استفاده از این جایگاه‌های تبلیغاتی، حریم و حقوق افراد و محیط شهری را در نظر بگیرند و از آسیب زدن به منظر شهری و تاسیسات آن پرهیز کنند.

مشارکت حداکثری، هدف اصلی

عماری بر لزوم توجه ویژه به مشارکت حداکثری شهروندان در انتخابات تاکید کرد و اعلام داشت که تمامی اقدامات انجام شده از سوی کمیته‌های انتخاباتی باید به گونه‌ای باشد که به افزایش مشارکت مردم منجر شود.

آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی

تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی و شهر ارومیه از اواخر هفته گذشته آغاز شده است و با آغاز رسمی تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، رقابت انتخاباتی وارد فاز جدیدی خواهد شد.

برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری قرار است در ۱۱ اسفند ماه برگزار شود. در این دور از انتخابات، چهار داوطلب برای مجلس خبرگان و ۳۷۵ داوطلب برای مجلس شورای اسلامی، در آذربایجان غربی و به‌ویژه شهر ارومیه، برای کسب کرسی‌های مورد نظر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

نقش برجسته ارومیه در انتخابات

با توجه به تعداد بالای داوطلبان در شهرستان ارومیه، این شهر نقش برجسته‌ای در تعیین نتایج انتخابات خواهد داشت. این شرایط، اهمیت بیشتری به رعایت اصول اخلاقی و قانونی در تبلیغات می‌بخشد و بستری را برای انتخاب آگاهانه‌تر شهروندان فراهم می‌آورد.

نتیجه‌گیری

آماده‌سازی ۵۰۰ جایگاه تبلیغاتی در ارومیه نشان از تلاش‌های صورت گرفته برای اطمینان از برگزاری انتخاباتی رقابتی، شفاف و عادلانه است. تأکید بر رعایت قوانین و مقررات و توجه به مشارکت حداکثری شهروندان، از اصلی‌ترین محورهای مد نظر در این روند است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *