اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۳


ششمین دوره مسابقات تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی، که با حضور ورزشکاران برجسته از سراسر جهان برگزار شد، با درخشش تیم ملی تکواندو ایران به پایان رسید. در این رویداد مهم ورزشی، تکواندوکاران ایرانی با کسب مدال‌های رنگارنگ توانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند و بار دیگر توانمندی‌های خود را در عرصه بین‌المللی به نمایش گذارند.

رقابت‌های نفس‌گیر و کسب افتخار

این دوره از مسابقات با حضور ۳۹۲ تکواندوکار از کشورهای مختلف در سالن خانه تکواندو آغاز شد و با قهرمانی پرافتخار تیم مردان ایران خاتمه یافت. نمایندگان ایران با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز، قدرت خود را به رخ جهان کشیدند. قزاقستان و اردن به ترتیب با کسب مدال‌های طلا و برنز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

عملکرد قابل توجه در اوزان مختلف

در وزن ۵۸- کیلوگرم، مهدی حاجی موسایی با شکست دادن رقبای خود به مدال طلا دست یافت. امیر محمد اشرافی نیز در وزن ۸۰- کیلوگرم با نمایشی قابل توجه قهرمان شد. در وزن ۸۷+ کیلوگرم، آرین سلیمی با برتری در دیدار نهایی، افتخار دیگری را برای تیم ایران به ارمغان آورد.

تقدیر از برترین‌ها

علی خوشروش، نماینده وزن ۷۴- کیلوگرم ایران، به عنوان برترین تکواندوکار این دوره از مسابقات شناخته شد و نشان داد که تکواندو ایران همچنان در سطح جهانی یک قدرت برتر است. همچنین، واردان قارامانیان از ارمنستان و تیم مغولستان به ترتیب به عنوان بهترین تکواندوکار و تیم منتخب اخلاق معرفی شدند.

نقش داوران در ارتقاء کیفیت مسابقات

داوری مسابقات نیز با دقت و حرفه‌ای‌گری بالایی انجام شد و داورانی از کشورهای مختلف به عنوان برترین‌های این دوره از رقابت‌ها انتخاب شدند که این امر نشان از سطح بالای برگزاری و عدالت در این مسابقات دارد.

پایانی برای یادآوری

ششمین دوره مسابقات تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی، علاوه بر اینکه صحنه‌ای برای نمایش توانمندی‌های ورزشکاران بود، فرصتی را برای تبادل فرهنگی و دوستی میان ورزشکاران از کشورهای مختلف فراهم آورد. این دوره از مسابقات، با افتخارآفرینی تیم ملی تکواندو ایران و کسب عنوان قهرمانی، برگ زرین دیگری به کتاب افتخارات ورزش ایران افزود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *