اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳


در واکنش به ادعاهای مطرح شده توسط نماینده آمریکا، امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به رییس شورای امنیت، صراحتاً اتهام ارسال سلاح به یمن را رد کرد. این اقدام از سوی نماینده ایران در پی انتشار اطلاعات نادرست و بی‌اساس علیه کشورمان در زمینه وضعیت یمن و دریای سرخ انجام شد.

دفاع از حقوق و رد اتهامات بی‌اساس

ایروانی در نامه خود تاکید کرد که ایران به قطعنامه‌های ۲۱۴۰ (۲۰۱۴) و ۲۲۱۶ (۲۰۱۵) شورای امنیت متعهد است و هیچ فعالیتی مغایر با این قطعنامه‌ها از جمله فروش یا انتقال تسلیحات انجام نداده است. او همچنین بر تعهد ایران به حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق مجاری دیپلماتیک و تاکید بر امنیت دریایی و آزادی دریانوردی اشاره کرد.

محکومیت تجاوز نظامی و تأکید بر صلح و ثبات منطقه

سفیر ایران در سازمان ملل، تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرد و آن را تهدیدی جدی برای صلح، ثبات و امنیت منطقه دانست. او استناد به دفاع از خود توسط ایالات متحده و انگلیس را فاقد مشروعیت بین‌المللی خواند و بر نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل توسط این اقدامات تأکید کرد.

ثبت و توزیع نامه به عنوان سند شورای امنیت

در پایان، ایروانی از رییس شورای امنیت خواست تا نامه او را به‌عنوان سند شورای امنیت ثبت و برای اطلاع عموم توزیع کند، تا به این ترتیب، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اتهامات بی‌اساس و اقدامات غیرقانونی علیه کشورمان به طور گسترده‌ای در دسترس قرار گیرد.

این اقدام نماینده ایران در سازمان ملل نشان‌دهنده عزم جدی کشورمان برای دفاع از حقوق خود در برابر اتهامات بی‌اساس و تأکید بر رویکرد دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز در حل بحران‌ها و تعاملات بین‌المللی است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *