دانشگاه تبریز پردیس بین‌المللی در ماکو راه‌اندازی می‌کند

منطقه آزاد ماکو و دانشگاه تبریز با امضای تفاهم‌نامه‌ای، نسبت به ایجاد پردیس بین‌المللی این دانشگاه در منطقه آزاد ماکو توافق کردند.

در دیداری که بین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و رئیس دانشگاه تبریز صورت گرفت، دو طرف بر ایجاد پردیس بین‌المللی دانشگاه تبریز در این منطقه آزاد تأکید کردند.

مزیت‌های ایجاد پردیس بین‌المللی دانشگاه تبریز در ماکو:

  • موقعیت مناسب منطقه آزاد ماکو برای رقابت با دانشگاه‌های خارجی: به گفته حسین گروسی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، این منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، می‌تواند به عنوان مرکزی برای گردهمایی دانشجویان ایرانی و خارجی و رقابت با دانشگاه‌های خارجی در جذب دانشجو عمل کند.
  • ایجاد شهرک‌های هوشمند بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان: گروسی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد شهرک‌های هوشمند در منطقه آزاد ماکو، عنوان کرد که وجود پردیس دانشگاهی می‌تواند به رونق این شهرک‌ها و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در منطقه کمک کند.
  • ظرفیت‌های دانشگاه تبریز: صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه این دانشگاه بزرگترین و مهمترین دانشگاه شمالغرب کشور است و سابقه درخشانی در جذب دانشجویان خارجی دارد، اظهار کرد: تحصیل در دانشگاه تبریز به دلیل کم‌هزینه بودن و ارزش بالای مدرک آن، می‌تواند جایگزینی مناسب برای تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای همسایه باشد.
  • ایجاد فرصت‌های جدید آموزشی: نصراله زاده با اشاره به رتبه 500 دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌های جهان، بیان کرد: ایجاد پردیس بین‌المللی این دانشگاه در ماکو می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای تحصیل و آموزش عالی در این منطقه آزاد فراهم کند.
  • جذب دانشجو از طریق ایجاد رشته‌های مشترک: رئیس دانشگاه تبریز همچنین پیشنهاد کرد که با ایجاد رشته‌های مشترک با دانشگاه‌های بین‌المللی منطقه و یا کشورهای دیگر، می‌توان به جذب دانشجویان بیشتری از سایر نقاط کشور و خارج از کشور پرداخت.

امضای تفاهم‌نامه:

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه‌ای بین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و رئیس دانشگاه تبریز به امضا رسید که در آن دو طرف نسبت به ایجاد پردیس بین‌المللی دانشگاه تبریز در منطقه آزاد ماکو متعهد شدند.

انتظار می‌رود با راه‌اندازی این پردیس، شاهد رونق علمی و آموزشی در منطقه آزاد ماکو و همچنین افزایش تعاملات بین‌المللی دانشگاه تبریز باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *