اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳

تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه اینترنت روستایی، تا پایان سال جاری ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

قاسم جلیلی‌نژاد با بیان اینکه توسعه اینترنت روستایی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است، افزود: با اتصال این ۲۶۰ روستا، پوشش کامل اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای رفع نقاط کم‌پوشش و کم‌کیفیت، گفت: در صورت وجود چنین نقاطی، با احداث سایت‌های جدید مشکل آنها نیز حل خواهد شد.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اتصال بیش از ۴۳۰ روستا به اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم، اظهار کرد: ارائه زیرساخت‌های ارتباطی به روستاها و مناطق محروم، از جمله دستاوردهای مهم وزارت ارتباطات در راستای توسعه دولت هوشمند و ایجاد بسترهای ارتباطی برای این مناطق است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در خصوص موانع اتصال برخی روستاها به شبکه ملی اطلاعات، گفت: تامین انتقال و برق سایت‌ها و همچنین کوهستانی بودن استان از جمله این موانع است که با رفع آنها تا پایان سال ۱۴۰۳، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *