اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳

تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی ۱۲ درصد افزایش یافت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش ۱۲.۳۶ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان در فروردین ماه امسال خبر داد.

ایرج دست نشان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری در مجموع بیش از ۳۷۶ هزار مسافر ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که ۳۳۴ هزار و ۶۶۱ مسافر بود، رشد ۱۲.۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ ساعته شدن مرزها تاثیر مثبتی در افزایش ترددها و جابجایی مسافر دارد، تصریح کرد: مجموع مسافر ایرانی و خارجی ورودی به کشور از پایانه‌های مرزی استان در فروردین ماه سال جاری ۱۹۹ هزار و ۸۰۱ مسافر و تعداد خروجی نیز ۱۶۶ هزار و ۴۸۱ مسافر است.

دست نشان اظهار کرد: در این مدت بیشترین تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان نیز در پایانه مرزی بازرگان با بیش از ۱۲۲ هزار تردد مسافر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خود رشد ۴.۵۰ درصدی دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: پایانه مرزی رازی با بیش از ۱۱۴ هزار تردد مسافر ایرانی و خارجی در این مدت در جایگاه دوم بیشترین تردد پایانه‌های مرزی ۵ گانه استان را دارد.

وی با اشاره به تاثیر توسعه پایانه‌های مرزی در پیشرفت استان، افزود: در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور و استان به ارمغان آورند. دست نشان گفت: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در سال جاری اهتمام ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی دارد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *