دریاچه ارومیه سیراب‌تر از همیشه؛ ۲۵ درصد فراتر از حقابه، آب به این نگین آذربایجان رسید

ارومیه- دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه خبر داد: در سال آبی جاری، بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب به این دریاچه هدایت شده که 25 درصد فراتر از حقابه آن است.

محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان غربی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، به اقدامات دولت سیزدهم برای احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: با تکمیل کانال بادین‌آباد به عنوان آخرین پروژه سخت‌افزاری احیای این دریاچه، بخش عمرانی این طرح به پایان رسید.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای پروژه‌های نرم‌افزاری مانند تغییر الگوی کشت و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کنار اقدامات سخت‌افزاری، از وزارت جهاد کشاورزی خواست تا در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشد.

معتمدیان همچنین به نقش بارش‌های اخیر، مدیریت منابع آبی، رهاسازی آب سدها و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز در احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: در سال آبی جاری، 1 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب حقابه برای این دریاچه پیش‌بینی شده بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مدیریت صحیح منابع آبی، تاکنون بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب به آن هدایت شده است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه خبر داد: در دولت سیزدهم، با مدیریت آب‌های رهاسازی شده از سدها و تامین حقابه، تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه نیز احیا شده و 85 میلیون مترمکعب آب به این تالاب‌ها رهاسازی شده است.

امیدها برای احیای کامل دریاچه ارومیه با اقدامات دولت سیزدهم و همراهی مردم بیش از پیش قوت گرفته است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *