اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳


در یک رویداد تاسف‌بار و ناگوار در شهر ارومیه، انفجار یک منزل مسکونی جان چهار نفر از شهروندان را گرفت. این حادثه که عصر روز جمعه ۴ اسفند رخ داد، همچنین دو مصدوم و یک مفقودی به جا گذاشت.

الف) جزئیات حادثه

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط حمید محبوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، این حادثه در خیابان ولیعصر «عج» ارومیه رخ داده است. گزارش این انفجار در ساعت ۱۶:۴۲ به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC جمعیت هلال احمر اطلاع داده شده و سریعاً تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام گردیدند.

ب) واکنش امدادی

در پاسخ به این حادثه، ۶ تیم امدادی شامل ۱ تیم واکنش سریع، یک تیم فرماندهی، یک تیم جستجو و نجات سگ‌های هلال احمر (آنست) و ۳ تیم از شعبه هلال احمر ارومیه به همراه ۲ آمبولانس و ۴ خودروی پشتیبانی و فرماندهی به محل حادثه اعزام شدند. نیروهای امدادی با تلاش فراوان در صدد دسترسی به فرد مفقودی و ارائه خدمات فوری به مصدومین هستند.

ج) تلاش برای یافتن فرد مفقودی

عملیات آواربرداری و جستجو برای یافتن فرد مفقودی ادامه دارد. تیم‌های امدادی با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و کمک سگ‌های جستجو، تلاش می‌کنند تا هر چه سریع‌تر به این فرد دسترسی پیدا کنند.

د) اقدامات پیشگیرانه

این حادثه بار دیگر اهمیت رعایت نکات ایمنی و پیشگیرانه در منازل مسکونی را یادآور می‌شود. جمعیت هلال احمر و سایر نهادهای مرتبط، به شهروندان توصیه می‌کنند تا با رعایت احتیاط و مراقبت‌های لازم، از وقوع چنین حوادث ناگواری در آینده جلوگیری نمایند.

ه) همدردی و پشتیبانی

جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و کلیه نهادهای امدادی و خدماتی، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، اطمینان می‌دهند که تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات و پشتیبانی به قربانیان این حادثه به کار خواهند بست.

نتیجه‌گیری

حادثه انفجار منزل مسکونی در ارومیه، که منجر به فوت چهار شهروند و زخمی شدن دو نفر دیگر شد، یادآور اهمیت همیشگی رعایت اصول ایمنی در منازل است. جامعه و نهادهای مسئول باید با همکاری و اقدامات پیشگیرانه، تلاش کنند تا از وقوع چنین حوادث دلخراشی در آینده جلوگیری نمایند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *