اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳


در پیامی صمیمانه و معنادار، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، درگذشت عالم ربانی، آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی، را به جامعه علمیه و بازماندگان این فقیه وارسته تسلیت گفتند. این پیام تسلیت که از سوی دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صادر شده، نشان از عمق ارادت و احترامی دارد که رهبری برای علمای دینی و خدمات آنان به اسلام ناب محمدی قائل هستند.

متن پیام تسلیت رهبری

در متن این پیام که به نقل از خبرگزاری مهر منتشر شده است، آمده است: «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. درگذشت مرحوم آیت‌الله آقای سیدمحمد بجنوردی را به بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم. سیدعلی خامنه‌ای»

یاد و خاطره‌ای ماندگار

آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی، چهره‌ای شاخص و محترم در میان علمای دینی و شخصیتی تأثیرگذار در حوزه‌های علمیه بودند. ایشان با سال‌ها تلاش مستمر و خالصانه، در راه اعتلای اسلام و ترویج معارف قرآنی و اهل بیت (ع) کوشیدند. درگذشت این عالم وارسته، ضایعه‌ای است برای جامعه اسلامی و همه کسانی که قدر علم و عالم را می‌دانند.

تأکید بر رحمت و مغفرت الهی

در بخشی از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، تأکید بر دعا برای رحمت و مغفرت الهی برای آیت‌الله بجنوردی نشان از اهمیت معنوی و اخروی شخصیت‌های دینی در نگاه اسلامی دارد. این امر، بیانگر اعتقاد راسخ به زندگی پس از مرگ و اهمیت دعا برای روح انسان‌های وارسته است.

سخن پایانی

درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی، از دست دادن یکی از ستون‌های فکری و معنوی جامعه اسلامی است. این ضایعه بزرگ، فرصتی است برای بازاندیشی در میراث ارزشمندی که ایشان برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشته‌اند. جامعه اسلامی ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان و تمامی بازماندگان، برای روح بلند ایشان طلب مغفرت و رحمت الهی دارد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *