اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳


در اقدامی برنامه‌ریزی شده توسط پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی، یک دستگاه خودرو لندکروز قاچاق به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد ریال در گمرک تمرچین پیرانشهر توقیف شد. این خودرو که بدون مجوزهای لازم وارد شده بود، در عملیات ماموران پلیس کشف و ضبط گردید.

کشف و ضبط بیش از ۱۹ تن روغن و شکر قاچاق

در همان روز، پلیس بوکان موفق به کشف ۱۰ تن و ۴۷۰ کیلوگرم روغن جامد قاچاق شد که ارزش تقریبی آن به ۷.۵ میلیارد ریال می‌رسد. این محموله فاقد هرگونه مجوز قانونی بوده و در ایستگاه بازرسی شهید رجایی شهرستان بوکان کشف گردید.

علاوه بر این، در اقدام دیگری در ارومیه، ۹ تن و ۹۰۰ کیلوگرم شکر احتکار شده به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال نیز کشف و ضبط شد. این شکر در یک واحد صنفی توسط فردی سودجو احتکار شده بود که با اقدامات اطلاعاتی پلیس شناسایی و با دستور قضایی کشف شد.

همکاری شهروندان در مبارزه با قاچاق

سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیرقانونی مراتب را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند. وی افزود که پلیس با جدیت تمام به پیگیری گزارش‌ها و مقابله با تخلفات می‌پردازد و شماره تلفن ۱۹۷ نیز برای دریافت نظرات و پیشنهادات شهروندان در دسترس است.

این اقدامات نشان دهنده عزم جدی نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و تأمین امنیت اقتصادی استان می‌باشد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *