اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳


در اقدامی قاطع و تأثیرگذار، دستگاه قضائی آذربایجان غربی توانست با ورود به موقع از تضییع بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان از بیت‌المال جلوگیری کند. ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری این استان، جزئیاتی از این پرونده مهم را فاش ساخته است.

کشف تخلفات گسترده پیمانکاری

بر اساس گزارش‌ها، یک شرکت پیمانکاری با سوءاستفاده از اسناد مجعول و تبانی با برخی کارشناسان، توانسته بود قراردادهای متعددی را با نهادها و سازمان‌های دولتی در سطح کشور منعقد کند. این شرکت در یکی از موارد با جهاد کشاورزی آذربایجان غربی قراردادی برای پروژه‌ای در اراضی کرم آباد امضا کرده بود.

ورود قاطع دستگاه قضایی

دستگاه قضایی با اطلاع از وقوع این تخلفات، بلافاصله اقدام به تشکیل پرونده و پیگیری‌های قضایی نمود. عتباتی تاکید کرد که تحقیقات مقدماتی لازم انجام شده و تمامی عوامل دخیل از جمله پیمانکار، کارشناسان متخلف و مسئولان وقت بازداشت شده‌اند.

جلوگیری از تضییع اموال عمومی

با اقدامات به‌موقع و حساب‌شده قضایی، موفقیت عظیمی در جلوگیری از تضییع عظیم بیت‌المال حاصل شد. رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اعلام کرد که با این اقدامات، بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان از دارایی‌های عمومی نجات یافت.

تداوم پیگیری‌های قضایی

عتباتی از تداوم رسیدگی به این پرونده خبر داد و افزود که پس از انجام تحقیقات کامل، کیفرخواست متهمان صادر شده و پرونده همچنان در جریان رسیدگی است. این اقدامات نشان‌دهنده تعهد دستگاه قضایی به حفاظت از اموال عمومی و مقابله با تخلفات است.

جمع‌بندی

ورود به‌موقع و مؤثر دستگاه قضایی آذربایجان غربی به این پرونده نشان‌دهنده اهمیت نظارت و حفاظت از بیت‌المال در مقابل تخلفات و سوءاستفاده‌ها است. این اقدامات نه تنها موجب جلوگیری از تضییع اموال عمومی شده، بلکه پیامی قاطع به تمامی متخلفان مبنی بر پاسخگویی به قانون و عواقب اعمال خود ارسال کرده است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *