اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳


در جدیدترین گزارش‌های اقتصادی منتشر شده از آذربایجان غربی، حجم معاملات بورس استان طی یک ماه گذشته به رقم چشمگیر ۱۲۳۶ میلیارد ریال رسیده است که نشان‌دهنده فعالیت قابل توجه و رونق اقتصادی در این منطقه می‌باشد.

فعالیت‌های بورسی در آذربایجان غربی

بر اساس گفته‌های وحید جوادی، مدیر تالار بورس آذربایجان غربی، در مدت یک ماه، ۲۷۲ میلیون و ۷۶ هزار و ۹۸۴ برگ از اوراق بهادار در این تالار داد و ستد شده است. این اوراق شامل اسناد خزانه اسلامی، سهام و حق تقدم از شرکت‌های بورسی و فرابورسی بوده‌اند.

توزیع معاملات و تاثیر آن بر اقتصاد استان

جوادی خاطر نشان کرد که در این دوره، ۴۹ و نیم درصد از معاملات مربوط به خرید و بقیه به فروش اختصاص داشته است. بیشترین حجم معاملات توسط شرکت کارگزاری سرمایه و دانش انجام شده که با بیش از ۴۰۲ میلیارد ریال، ۳۲ و نیم درصد از کل ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است.

سهم برجسته پتروشیمی نوری در معاملات

سهام شرکت پتروشیمی نوری نیز در این مدت بیش از ۲۱۵ میلیارد ریال داد و ستد شده و ۱۷ درصد از کل ارزش معاملات تالار ارومیه را به خود اختصاص داده است، که نشان‌دهنده اهمیت این شرکت در بازار بورس استان می‌باشد.

روند نوسانات شاخص‌های کل

شاخص کل بازار بورس با افزایش ۱۳ هزار و ۱۲۲ واحدی نسبت به ماه قبل به ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحد رسیده است، در حالی که شاخص کل بازار فرابورس با کاهش ۷۵۲ واحدی به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسیده است.

نتیجه‌گیری و اهمیت تالار بورس آذربایجان غربی

این گزارش‌ها بیانگر توانمندی و پتانسیل بالای آذربایجان غربی در جذب سرمایه‌گذاری و افزایش فعالیت‌های اقتصادی در سطح منطقه است. تمرکز بر توسعه زیرساخت‌های بورس و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطمئن، می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق برای دیگر مناطق کشور به کار رود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *