اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳


در اقدامی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تقویت صنعت غذای کشور، سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که فرآورده‌های غذایی که دارای تولیدات مشابه داخلی هستند، از دریافت مجوز واردات محروم خواهند بود. این تصمیم به منظور حفاظت از صنعت غذای داخلی و ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از محصولات ساخت داخل اتخاذ شده است.

توجه ویژه به محصولات تولید داخل

محمد علیزاده، رئیس اداره امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو، تأکید کرده است که از سال ۹۶ تاکنون، هیچ مجوزی برای واردات محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند و نیاز بازار را در حد کفایت تأمین می‌کنند، صادر نشده است.

مبارزه با قاچاق محصولات غذایی

علیزاده همچنین بر مبارزه با واردات غیرقانونی و قاچاق محصولات غذایی تاکید کرده و اعلام داشت که هرگونه واردات خارج از چارچوب مقررات، به عنوان قاچاق تلقی شده و با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

امکان واردات در مناطق آزاد

با این حال، وی اشاره کرده است که واردات محصولات در مناطق آزاد طبق مقررات خاص آن مناطق امکان‌پذیر است. در این مناطق، محصولات پس از بررسی و تأیید سلامت توسط مدیریت غذا و دارو مجاز به ترخیص و مصرف هستند.

تأکید بر سلامت محصولات وارداتی

این سیاست‌گذاری‌ها در راستای حفظ سلامت جامعه و اطمینان از کیفیت محصولات غذایی مصرفی در کشور صورت گرفته است. سازمان غذا و دارو متعهد به اطمینان از سلامت و امنیت غذایی مصرف‌کنندگان ایرانی است.

نتیجه‌گیری

تصمیم سازمان غذا و دارو برای ممنوعیت واردات مواد غذایی دارای تولید داخل، نشان‌دهنده تلاش برای حمایت از صنعت داخلی و تقویت اقتصاد ملی در حوزه تولید غذا است. این اقدامات همچنین به منظور حفظ استانداردهای سلامت و کیفیت محصولات غذایی در داخل کشور و جلوگیری از قاچاق محصولات غیرمجاز و نامناسب انجام شده است. حمایت از تولیدات داخلی و استفاده از محصولات با کیفیت و سلامت تضمین شده، گامی مهم در جهت تأمین سلامت جامعه و حمایت از اقتصاد ملی است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *