اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۳


در اتفاقی که احساسات عمومی را برانگیخت، نامادری «آوا»، دختر چهار ساله ارومیه‌ای، به دلیل ارتکاب به قتل، به قصاص محکوم شد. این خبر توسط ناصر عتباتی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، اعلام گردید.

تکان‌دهنده؛ فوت دختربچه به دست نامادری

آوا که زندگی خود را در کنار پدر و نامادری‌اش سپری می‌کرد، در آذرماه سال جاری در اثر ضربه مغزی ناشی از جراحات وارده توسط نامادری‌اش جان سپرد. این حادثه تلخ، احساسات جامعه را جریحه‌دار کرد و خواهان عدالت برای این کودک بی‌گناه شدند.

رسیدگی قضایی به پرونده و صدور حکم

با طرح شکایت از سوی اولیای دم، دستگاه قضایی به سرعت پرونده را مورد بررسی قرار داد. عتباتی توضیح داد که پرونده پس از طی کردن مراحل قانونی و با توجه به شواهد و مدارک موجود، به دادگاه کیفری یک استان ارجاع و منجر به صدور حکم بدوی قصاص نفس برای متهمه شد.

جنایت در سایه زندگی خانوادگی

آوا که در یکی از استان‌های همجوار در کنار نامادری خود زندگی می‌کرد، در اثر آزار و اذیت نامادری خود دچار ضربه مغزی شده و سرانجام در اوایل دی ماه در بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

نتیجه‌گیری و درخواست همکاری اجتماعی

این پرونده نشان‌دهنده اهمیت نظارت و حمایت اجتماعی از کودکان و ضرورت همکاری با نهادهای حمایتی برای پیشگیری از وقوع چنین فجایعی است. دادگستری آذربایجان غربی با صدور این حکم، پیام روشنی مبنی بر برخورد قاطع با خشونت علیه کودکان ارسال نموده و امید است که این اقدامات به کاهش وقوع چنین حوادث تلخی در آینده کمک نماید.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *