اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳


ارومیه – حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، بر ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌ها و پرهیز از حواشی تأکید کرد.

عقب‌ماندگی‌های توسعه‌ای و ضرورت عملکرد جهادی

در دیداری که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، نماینده ولی فقیه اشاره کرد که وضعیت توسعه شهری ارومیه دور از ایده‌آل است و متأسفانه شهر در بسیاری از مباحث دچار عقب افتادگی است که این عقب‌ماندگی‌ها به زیان شهروندان تمام شده‌اند.

فرهنگ‌سازی و مشوق‌های توسعه‌ای به عنوان راهکار

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه در برخی کشورها، مدیریت شهری با ایجاد مشوق‌ها، مشارکت مردمی را در توسعه شهری ترغیب کرده است، توصیه کرد که این رویکرد می‌تواند در ارومیه نیز مؤثر واقع شود. وی پیشنهاد داد که با ارائه مشوق‌های مالی و فرهنگی، مردم را به سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده ترغیب کنیم تا با تبدیل آنها به بافت‌های نوساز، چهره شهر بهبود یابد.

تاکید بر حل معضلات شهری با رویکرد فرهنگی و اجتماعی

نماینده ولی فقیه همچنین بر ضرورت حل گره‌های ذهنی در مباحث فرهنگی و اجتماعی تأکید ورزید و خاطرنشان کرد که باید این موانع برطرف شوند تا مسیر برای جوانی جمعیت و افزایش نرخ فرزندآوری هموار شود.

پشتیبانی مستمر برای بهبود شرایط شهری

حجت الاسلام قریشی وعده داد که در صورت پایبندی به تعهدات و رویکردهای نوین مدیریتی، وی و دیگر مقامات دینی در کنار مسئولین شهری خواهند بود تا به طور مؤثری در حل مشکلات مردم کمک کنند.

اهمیت آموزش و افزایش آگاهی عمومی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین بر اهمیت آموزش و افزایش آگاهی عمومی تأکید کرد و از سامانه مبشران برای برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در بین شهروندان نام برد تا خطرات و پیشگیری از بروز چنین حوادثی کاهش یابد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *