اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳


در یک اقدام فرهنگی و زیست‌محیطی، شهرداری و اداره ارشاد اسلامی خوی به منظور گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان فقید این شهرستان، مراسم کاشت نهال برگزار کردند. این مراسم نمادین، بهار طبیعت را با یاد هنرمندانی که جاودانه شده‌اند، در هم آمیخت.

اهمیت فرهنگی و محیط زیستی کاشت نهال

حسین اصغری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی، در حاشیه این مراسم تأکید کرد که درختان مظهر زندگی و حیات‌بخشی به محیط اطراف ما هستند و کاشت آن‌ها در دین اسلام نیز تأکید شده است. اصغری افزود که هنرمندان به مانند درختان، زیبایی و حیات را به جامعه می‌بخشند و کاشت این نهال‌ها نمادی از پاسداشت مقام آن‌ها است..

نقش همکاری‌های محلی و اثرات طولانی‌مدت

مشارکت شهرداری، شورای اسلامی شهر و سازمان سیما منظر و فضای سبز در این پروژه نشان‌دهنده اهمیت همکاری‌های بین‌بخشی برای تحقق اهداف فرهنگی و زیست‌محیطی است. این کاشت نهال‌ها به نام‌های هنرمندانی چون حیدر حاتمی و مهدی بخت بیدار، نشان از ارج نهادن به کارنامه هنری و فرهنگی آن‌ها دارد.

دعوت به حفظ و نگهداری از محیط زیست

اصغری در پایان سخنان خود از شهروندان خواست تا با مراقبت از این نهال‌ها و پرهیز از آسیب‌رسانی به فضای سبز، در حفظ و ارتقای کیفیت محیط زیست شهری سهیم باشند. او تأکید کرد که هر نهال کاشته شده، به یاد و یادگاری برای نسل‌های آینده تبدیل خواهد شد و اهمیت حفاظت از آن‌ها بیش از پیش مشخص می‌شود.

این فعالیت‌ها نشان‌دهنده یکپارچگی فرهنگ و محیط زیست در شهر خوی است و به عنوان الگویی برای سایر شهرها به شمار می‌رود تا با الهام از این حرکت، به یاد و خاطره شخصیت‌های فرهنگی و هنری خود، فضایی سبز و دوست‌داشتنی را پرورش دهند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *